Już 12 kwietnia Facebook otworzy się na wszystkich wydawców
Facebook wykonał kolejny krok w kierunku zatrzymania użytkowników w platformie na dłużej i zapowiedział otwarcie funkcji Instant Articles na wszystkich wydawców, niezależnie od ich wielkości i miejsca, w którym działają. Nastąpi to już niebawem, bo 12 kwietnia tego roku podczas konferencji F8.
18.02.2016 10:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przez ostatnie miesiące program był rozwijany we współpracy z grupą kilkuset wydawców. Facebook testował rozwiązania umożliwiającą publikację interaktywnych, łatwo dostępnych artykułów bezpośrednio na platformie. Funkcja została bardzo dobrze przyjęta przez wydawców, którzy docenili sposób prezentacji treści, zaangażowanie czytelników, a także warunki związane z zarządzaniem reklamami i narzędziami analitycznymi.
Użytkownicy chętnie dzielą się na Facebooku artykułami prasowymi, jednak na urządzeniach mobilnych załadowanie jednego tekstu trwa średnio aż 8 sekund.
Funkcja Instant Articles skraca ten czas wielokrotnie. Jednocześnie w publikowanych materiałach mogą się znaleźć interaktywne elementy nadające artykułowi większej głębi: zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, mapy oraz klipy audio i wideo, a także możliwość komentowania poszczególnych części artykułu. Dzięki ciekawie zaprezentowanej treści połowa czytelników Instant Articles pozostaje w artykule dłużej, przewijając przynajmniej 90% materiału.
Funkcja Instant Articles została zaprojektowana w taki sposób, by wydawcy mieli pełną kontrolę nad udostępnianymi treściami, marką swojego medium oraz możliwościami monetyzacji. Mogą oni samodzielnie sprzedawać reklamy widoczne przy artykułach lub skorzystać z Facebook Audience Network, czyli sieci 2,5 miliona aktywnych reklamodawców Facebooka. Mają również dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych.
Czy polscy wydawcy zaczną zatem masowo przerzucać swoje treści na Facebooka? Przekonamy się o tym po 12 kwietnia.