Już 12 kwietnia Facebook otworzy się na wszystkich wydawców

Facebook wykonał kolejny krok w kierunku zatrzymania użytkowników w platformie na dłużej i zapowiedział otwarcie funkcji Instant Articles na wszystkich wydawców, niezależnie od ich wielkości i miejsca, w którym działają. Nastąpi to już niebawem, bo 12 kwietnia tego roku podczas konferencji F8.

Już 12 kwietnia Facebook otworzy się na wszystkich wydawców
Kamil Ściana

18.02.2016 10:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przez ostatnie miesiące program był rozwijany we współpracy z grupą kilkuset wydawców. Facebook testował rozwiązania umożliwiającą publikację interaktywnych, łatwo dostępnych artykułów bezpośrednio na platformie. Funkcja została bardzo dobrze przyjęta przez wydawców, którzy docenili sposób prezentacji treści, zaangażowanie czytelników, a także warunki związane z zarządzaniem reklamami i narzędziami analitycznymi.

Użytkownicy chętnie dzielą się na Facebooku artykułami prasowymi, jednak na urządzeniach mobilnych załadowanie jednego tekstu trwa średnio aż 8 sekund.

Funkcja Instant Articles skraca ten czas wielokrotnie. Jednocześnie w publikowanych materiałach mogą się znaleźć interaktywne elementy nadające artykułowi większej głębi: zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, mapy oraz klipy audio i wideo, a także możliwość komentowania poszczególnych części artykułu. Dzięki ciekawie zaprezentowanej treści połowa czytelników Instant Articles pozostaje w artykule dłużej, przewijając przynajmniej 90% materiału.

Obraz
© https://instantarticles.fb.com/

Funkcja Instant Articles została zaprojektowana w taki sposób, by wydawcy mieli pełną kontrolę nad udostępnianymi treściami, marką swojego medium oraz możliwościami monetyzacji. Mogą oni samodzielnie sprzedawać reklamy widoczne przy artykułach lub skorzystać z Facebook Audience Network, czyli sieci 2,5 miliona aktywnych reklamodawców Facebooka. Mają również dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych.

Czy polscy wydawcy zaczną zatem masowo przerzucać swoje treści na Facebooka? Przekonamy się o tym po 12 kwietnia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.