Kiedyś Polsat, dziś YouTube i PlayStation 4. Disco polo jeszcze nigdy nie było tak mocne

Kiedyś Polsat, dziś YouTube i PlayStation 4. Disco polo jeszcze nigdy nie było tak mocne22.09.2014 07:06
Kiedyś Polsat, dziś YouTube i PlayStation 4. Disco polo jeszcze nigdy nie było tak mocne
Adam Bednarek

Dla fanów disco polo to najlepsze czasy. Ich muzyka jest nie tylko w telewizji, ale też w Internecie i na konsolach. Disco polo śpiewać każdy może, nawet w Singstar na PlayStation 3 i PlayStation 4.

Z czym kojarzą się lata dziewięćdziesiąte? Wielu na pewno odpowie, że z disco polo. Pamiętamy programy na Polsacie, przy których bawili się nasi dziadkowie.

Przez moment wydawało się, że disco polo na dobre opuściło tak zwany mainstream i zeszło do podziemia, czyli w tym przypadku do wiejskich dyskotek, ewentualnie wesel. Obecnie jednak obserwujemy odrodzenie disco polo.

I, o zgrozo, rękę do tego przykłada też Internet.

Nie tak dawno pies SA Wardęgi spowodował, że popularny wideobloger może chwalić się tym, że jest autorem “najczęściej oglądanego filmiku na polskim YouTube”. Rekord, owszem, ciekawy, ale według mnie jeszcze ciekawsze jest to, kogo samozwańczy pan życia i śmierci pobił…

Weekend - Ona tańczy dla mnie

382900287335525363

Tak, to był najpopularniejszy filmik na polskim YouTube. 83 803 795 wyświetleń. To oczywiście tylko moje gdybanie, ale nie zdziwiłbym się, gdyby zespół Weekend miał większą oglądalność teraz niż wszystkie inne zespoły w "złotych" latach polskiego disco polo.

382900287335656435

Kiedyś telewizja, dziś Internet. Disco polo to jeden z nielicznych przykładów na to, że technologia może się rozwijać, ludzie mogą się zmieniać, ale pewne rzeczy pozostaną stałe.

I niestety nie jest to dla nas dobra wiadomość. Bo przecież disco polo to ta przaśna Polska. Wiejska, ale nie urocza, sympatyczna, a raczej śmierdząca wódką i prymitywizmem. To Polska remizowa, a nie taka, z której możemy być dumni. I ona bardzo dobrze ma się w Internecie.

Nie chodzi mi o to, że jestem “wielkim Europejczykiem” i wkurza mnie to, co polskie. Po prostu uważam, że disco polo jest prostackie i głupie. Jest czymś, czego powinniśmy się wstrzydzić, czymś, co powinniśmy ukrywać.

Jest wręcz odwrotnie. Disco polo jest najpopularniejsze, disco polo sprzedaje gry.

Weekend - Ona Tańczy Dla Mnie - Official Video (2012)

Mam wrażenie, że takie hity powinny pozostać w latach dziewięćdziesiątych. A tymczasem teledysk do tej piosenki przez kilkanaście miesięcy był najchętniej oglądanym materiałem w Polsce. O czymś to świadczy.

A jakby tego było mało, to “Ona tańczy dla mnie” już niebawem znajdzie się w polskiej wersji SingStar: Mistrzowska Impreza. Gra ukaże się na PlayStation 3 i PlayStation 4.

Agnieszka Chylińska - Nie mogę cię zapomniećAvicii - Hey BrotherBednarek - CiszaCarly Rae Jepsen - Call Me MaybeClean Bandit Feat. Jess Glynne - Rather BeColdplay - MagicDemi Lovato - Let It GoEd Sheeran - Lego HouseEllie Goulding - BurnEnej - Skrzydlate ręceIcona Pop Feat. Charli XCX - I Love ItIgor Herbut - Wkręceni - Nie ufaj miJohn Newman - Love Me AgainJula - Za każdym razemKylie Minogue - Can't Get You Out Of My HeadLady Gaga - Born This WayLionel Richie - HelloLorde - RoyalsOne Direction - Best Song EverP!nk Feat. Nate Ruess - Just Give Me A ReasonPharrell Williams - HappyPiersi - BałkanicaPlan B - She SaidRafał Brzozowski - Tak bliskoSelena Gomez - Come & Get ItSwedish House Mafia Feat. John Martin - Don't You Worry ChildSylwia Grzeszczak - PożyczonyTLC - No ScrubsWeekend - Ona tańczy dla mnieZakopower - Boso

Mówimy o serii, która już w 2009 roku mogła chwalić się liczbą stu tysięcy sprzedanych egzemplarzy - dla wielu znanych marek to nawet dziś nieosiągalny wynik. Niestety to od lat zasługa "remizowych hitów".

Taka, a nie inna lista piosenek, wcale mnie nie dziwi. Polski oddział Sony dobrze kombinuje - “Ona tańczy dla mnie” wszyscy znają. To będzie dobry powód, żeby kupić grę i pośpiewać przy konsoli.

Jeśli ktoś w Sony celuje w typowego, polskiego klienta, to tworzy listę piosenek, która z powodzeniem mogłaby być puszczana na wiejskiej dyskotece. To obraz polskiego społeczeństwa.

382900287336442867

To bardzo smutne, że wciąż potrzebujemy takich piosenek, żeby się dobrze bawić. Disco polo wciąż jest synonimem udanej imprezy. Discopolowa piosenka jest hitem na YouTube, obecna jest też w grze.

Czas stanął w miejscu. Disco polo zamiast umrzeć, ma się dobrze. Ba, może chwalić się sukcesami, o jakich 20 lat temu nikt by nie pomyślał.

Nie ma sensu robić badań na temat, jak wygląda polski internet. To proste. Polska mentalnie się nie zmienia. A skoro tak, to przeciętny Polak lubi posłuchać posłuchać disco polo, a w trakcie zabawy disco polo lubi sobie pośpiewać. Czyli jest dokładnie taki sam, jak 20 lat temu.

Polski Internet jest jak polska telewizja kiedyś. Mamy powody do smutku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)