Kolejna wpadka Groupona: Biografia Jobsa za 19 zł? Możecie sobie pomarzyć!

Strona głównaKolejna wpadka Groupona: Biografia Jobsa za 19 zł? Możecie sobie pomarzyć!
18.01.2012 12:02
Ile kosztuje biografia Jobsa? (Fot. Flickr/Ev0luti0nary/Lic. CC by-nd)
Ile kosztuje biografia Jobsa? (Fot. Flickr/Ev0luti0nary/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski
Michał Michał Wilmowski

Chyba każdy z nas by kupił biografię Steve'a Jobsa za 19 zł. Nic więc dziwnego, że kiedy taka oferta pojawiła się na Grouponie, tysiące ludzi postanowiły skorzystać. Problem w tym, że kupowali kota w worku.

Chyba każdy z nas by kupił biografię Steve'a Jobsa za 19 zł. Nic więc dziwnego, że kiedy taka oferta pojawiła się na Grouponie, tysiące ludzi postanowiły skorzystać. Problem w tym, że kupowali kota w worku.

Biografia Jobsa autorstwa Issacsona, w twardej oprawie kosztuje ponad 50 zł, w miękkiej ponad 40 zł. W sklepie Stereo.pl, który sprzedawał swoją ofertę na Grouponie, miała kosztować 19 zł.

Jak dokładnie wyglądała oferta, przeczytacie na Wykopie. Internauci mogli nabyć za 19 zł kupon, który pozwalał kupić w Stereo.pl rzeczy warte 50 zł. Dokładna nazwa oferty brzmiała: "19 zł za groupon wart 50 zł na książki, gry, filmy, płyty, zabawki i więcej z księgarni internetowej Stereo.pl – ponad 170 tys. produktów".

Oferta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Skorzystało z niej 10 tys. osób. Jedni chcieli biografię Jobsa, która była na zdjęciu przy ofercie, inni nowe filmy czy płyty, zazwyczaj kosztujące więcej niż 19 zł.

Problem w tym, że aby zrealizować kupon nabyty na Grouponie, trzeba było poczekać kilka dni. Dokładniej rzecz ujmując, zakupy w Stereo.pl można było zrobić dopiero po zakończeniu sprzedaży oferty na Grouponie.

I zaczęło się. Jak tylko pojawiła się możliwość realizacji kuponów, Stereo.pl zmieniło ceny. Skończyła się promocja na Jobsa i inne produkty. Za 19 zł można kupić co najwyżej książki i płyty, które nie cieszyły się zbyt dużą popularnością i zalegały w magazynie.

Na czym polega trik, pisze wykopowicz:

Oferta polegała na tym, że w sklepie Stereo.pl na wszystkie produkty, które są dostępne w ciągu 24 godzin, można użyć kuponu rabatowego (za 19 zł dostajesz 50 zł na zakupy).

Niestety od dziś można używać kuponów, ale wszystkie ciekawe pozycje zostały zmienione na 48 godz. Ktoś powie: "no bo wiele zamówień, to się termin wydłużył, nic w tym złego". Ależ nie! W ofercie było napisane, że te 24 godz. to tylko info, a przesyłki będą realizowane w ciągu KILKU dni, więc nie ma żadnego wytłumaczenia.

Na fanpage'u Stereo.pl wściekli klienci domagają się wyjaśnień. Sklep też w końcu zareagował:

Witajcie, do tej pory przyjęliśmy ponad 1500 zamówień gruponowych i część z nich została już nawet przez Klientów odebrana w punktach odbioru osobistego. Zrobimy wszystko, co można, aby w naszej ofercie znalazły się wszystkie poszukiwane przez Was pozycje, szczególnie nowości pokazane jako przykładowe na Grouponie, takie jak biografia Steve'a Jobsa czy książka Danuty Wałęsowej.

A jak tłumaczy się Groupon? Oto wypowiedź PR Managera Artura Bednarza, cytowana przez Dziennik Internautów:

Sami jesteśmy zaskoczeni drastycznymi zmianami cen w tym samym momencie, gdy zaczęły obowiązywać nasze kupony zniżkowe. Wprawdzie nie mamy wpływu na politykę cenową partnera, jednak poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie.

Czy tylko ja mam wrażenie, że Groupon mógłby ostrożniej dobierać partnerów? W końcu już parę razy w Polsce sprzedawano oferty oszustów, na dodatek często dość łatwe do zdemaskowania. Czemu więc zdarzają się takie rzeczy jak nieszczęsny pendrive 128 GB?

Czy w czasach, kiedy Internet jest dobrem ogólnodostępnym, naprawdę aż tak trudno sprawdzić wiarygodność każdej firmy?

Udostępnij:
Komentarze (0)