Kolejne pokolenia internautów

Kolejne pokolenia internautów

pokolenia w sieci
pokolenia w sieci
K Falernowa
18.03.2009 14:05

Internet jest nadal względnie jeszcze nowym medium komunikacji, jednak zdążyły go już poznać dość dobrze trzy pokolenia. Fakt, że w różnych okresach swojego życia, ale liczy się efekt: przez komputerami podpiętymi do Globalnej Sieci siedzą zarówno 10-latki, jak też ich 30-letni rodzice oraz 50-letni dziadkowie.

I dla każdego z pokoleń Internet stanowi jak się okazuje inną jakość, służy innym celom i zaspokaja inne potrzeby.

Z badań przeprowadzonych na trzech generacjach internautów amerykańskich wynika, że zainteresowania poszczególnymi możliwościami Sieci zmieniają się wraz z wiekiem. Najmłodsi internauci skupiają się głównie na komunikacji z innymi osobami, rozrywce, oglądaniu materiałów video, grach. Im starsza zaś osoba siedzi przy komputerze, tym bardziej postrzega Internet jako potężne źródło informacji na interesujące ją tematy.

Internet jest nadal względnie jeszcze nowym medium komunikacji, jednak zdążyły go już poznać dość dobrze trzy pokolenia. Fakt, że w różnych okresach swojego życia, ale liczy się efekt: przez komputerami podpiętymi do Globalnej Sieci siedzą zarówno 10-latki, jak też ich 30-letni rodzice oraz 50-letni dziadkowie.

I dla każdego z pokoleń Internet stanowi jak się okazuje inną jakość, służy innym celom i zaspokaja inne potrzeby.

Z badań przeprowadzonych na trzech generacjach internautów amerykańskich wynika, że zainteresowania poszczególnymi możliwościami Sieci zmieniają się wraz z wiekiem. Najmłodsi internauci skupiają się głównie na komunikacji z innymi osobami, rozrywce, oglądaniu materiałów video, grach. Im starsza zaś osoba siedzi przy komputerze, tym bardziej postrzega Internet jako potężne źródło informacji na interesujące ją tematy.

Nastolatki i Generacja Y (osoby urodzone po roku 1977) to najbardziej aktywni uczestnicy serwisów społecznościowych i różnego rodzaju usług, pozwalających na komunikację. Sieć postrzegają stricte rozrywkowo, oglądają wideo w sieci, grają i ściągają muzykę, korzystają masowo z komunikatorów i serwisów blogowych. Są najbardziej "multimedialni" i "interaktywni" spośród internautów.

Generacja X (osoby urodzone pomiędzy 1965 a 1976r.) jest w tej chwili najbardziej liczną grupą internautów, choć już nie tak "widoczną" jak młodsi koledzy. Generacja X korzysta z Sieci w celach zawodowych, informacyjnych, do wykonywania zdalnie różnych czynności jak obsługa kont bankowych i lokat, dokonywanie zamówień i zakupów online, wyszukiwania bardzo często specjalistycznych informacji.

Najstarsza generacja najchętniej korzysta z informacyjnej strony Sieci. Nie korzysta w zasadzie z komunikatorów i nie udziela się na czatach bądź forach dyskusyjnych - a nawet jeśli, to w bardzo ograniczonym (celowo) zakresie. Nie traktują Internetu jako formy komunikacji międzyludzkiej, a właśnie środek wymiany wiadomości i doświadczeń na wybrane tematy.

Dodać jednak trzeba, że te różnice stopniowo się zacierają - choćby dlatego, że młodsze pokolenia powoli stawać się zaczynają tymi starszymi. Młodzi internauci zaczynają się interesować informacyjną funkcją Sieci, starsi - komunikacyjną. Możliwe więc, że za parę lat podział pokoleniowy okaże się już być sztuczny - do tego czasu jednak internetowe agencje reklamowe będą pilnie zbierać informacje o wieku potencjalnych odbiorców swoich kampanii...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)