Kolejne serwisy zabierają się za dobijanie IE6
Grupa znanych amerykańskich startupów, skupiona wokół funduszu Y Combinator, rozpoczęła akcję IE6 No More. Jej celem jest przekonanie użytkowników do zainstalowania "jakiejś nowoczesnej przeglądarki".
Grupa znanych amerykańskich startupów, skupiona wokół funduszu Y Combinator, rozpoczęła akcję IE6 No More. Jej celem jest przekonanie użytkowników do zainstalowania "jakiejś nowoczesnej przeglądarki".
Witryna projektu jest bardzo prosta. Przedstawia najważniejsze argumenty na rzecz rezygnacji z Internet Explorera 6. Program nie rozpoznaje podstawowych standardów w zakresie tworzenia stron WWW. Dlatego deweloperzy muszą specjalnie dopasowywać witryny do tej jednej przeglądarki.
Udostępniono linię kodu, którą może pobrać każdy bloger czy administrator. Należy umieścić ją w swojej stronie WWW - użytkownik korzystający z IE6 zobaczy taką oto grafikę:
Mashable podało, że w akcji biorą udział następujące serwisy: Justin.tv, Disqushref="http://www.blippr.com/apps/337077-Disqus">, Posteroushref="http://www.blippr.com/apps/337125-Posterous">, Reddit.tv, Divvyshot, Buxfer, Twitluv, Digital Dandelion, Happn.in, Defensio i 31bits.com.
Czy publikowanie banerów przekona internautów do aktualizowania przeglądarek? Tak, ale tylko niektórych - tych, którzy są mało doświadczeni i nie zdają sobie sprawy z tego, że korzystają ze starego programu. Ludzi przywiązanych do IE6 (np. pracowników korporacji) tylko zdenerwują.
To już kolejna tego typu inicjatywa. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o tym, że nowe wersje Digga czy YouTube będą zawierać funkcje niedostępne użytkownikom "szóstki". Inicjatywa trafiła do Polski - do aktualizacji zaczął zachęcać serwis Epuls.
Źródło: Mashable