Koniec reklam Mac vs. PC
Miesiąc temu aktor Justin Long ujawnił, że słynna kampania reklamowa Apple “Get a Mac” (“Kup Maca”), w której występował jako Mac zostanie zakończona. Ostatnia seria reklam w tym formacie została wyemitowana w październiku 2009.
Miesiąc temu aktor Justin Long ujawnił, że słynna kampania reklamowa Apple “Get a Mac” (“Kup Maca”), w której występował jako Mac zostanie zakończona. Ostatnia seria reklam w tym formacie została wyemitowana w październiku 2009.
Apple usunęło link do reklam ze swojej strony, przekierowując ruch do zakładki “Why You’ll Love a Mac” (“Dlaczego pokochasz Maca”) na której podkreśla pięć kluczowych punktów marketingowych swoich komputerów: lepszy hardware, Lepszy software, lepszy OS, lepsze wsparcie techniczne oraz kompatybilność.
Możecie kochać lub nienawidzić Macintosha, jednak trzeba przyznać, że reklamy z serii “Get a Mac” były strzałem w dziesiątkę, zabawne a czasem nawet prawdziwe, pozwoliły na zbudowanie więzi emocjonalnej klientów Apple z ich komputerami - unikatowa sytuacja dla tej jednej marki w skali całego rynku komputerowego.
Trwająca 4 lata kampania otrzymała wiele nagród i wyróżnień w branży reklamowej, zaś magazyn AdWeek przyznał jej tytuł “kampanii dekady”, zobaczcie jak uzasadniło swój wyrok jury:
[cytat]Ta seria ponad 60 reklam wnosi ludzki pierwiastek do tematu komputerów, zmieniając czysto mechaniczne zagadnienie w kreskówki na żywo. Dzięki temu oferuje zrozumienie w jaki sposób ludzie identyfikują się, nawiązują więź emocjonalną, z technologią. Najsilniejsze punkty to casting. Mac, czyli Justin Long jest wcześniejszą wersją Steve’a Jobsa, nieformalnego i wyluzowanego. PC uosobiony przez Johna Hodgmana, jest okraglejszym, bledszym Billem Gates’em, geekiem o dobrych intencjach ale i wielu problemach “operacyjnych”. Kampania zdołała osiągnąć bardzo trudne zadanie - spowodowała, że Apple zdawało się totalnie wyluzowane, ale równocześnie ostro punktowało konkurencję - pisze Barbara Lippert.[/cytat]
Kolejnym miernikiem popularności Applowskiej kampanii telewizyjnej mogą być niezliczone ilości parodii i przeróbek krążące YouTube, w których czasem przewija się również postać Linuxa.
Na koniec proponuję krotki przegląd najlepszych reklam z serii oraz kilku parodii tychże:
- “Better Results” #13
- “Surgery” #21
Apple - Get a Mac - Surgery
- “Choose a Vista” #27
Get a Mac - It´s the time to play Choose a Vista
- “Sad Song” #43b
Get a Mac | "Sad Song" (Long Version)
- “Security” #23
- Parodia “Get a Mac” #2 (aut. Novell)
Novell Get a MAC Spoof 2
- Parodia “Get a Mac” (aut. Jeremy Mess)
Mac Vs PC - Parody
Źródło: mashable.com