Koniec reklam Mac vs. PC

Koniec reklam Mac vs. PC
Jakub Poślednik

23.05.2010 08:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Miesiąc temu aktor Justin Long ujawnił, że słynna kampania reklamowa Apple “Get a Mac” (“Kup Maca”), w której występował jako Mac zostanie zakończona. Ostatnia seria reklam w tym formacie została wyemitowana w październiku 2009.

Miesiąc temu aktor Justin Long ujawnił, że słynna kampania reklamowa Apple “Get a Mac” (“Kup Maca”), w której występował jako Mac zostanie zakończona. Ostatnia seria reklam w tym formacie została wyemitowana w październiku 2009.

Apple usunęło link do reklam ze swojej strony, przekierowując ruch do zakładki “Why You’ll Love a Mac” (“Dlaczego pokochasz Maca”) na której podkreśla pięć kluczowych punktów marketingowych swoich komputerów: lepszy hardware, Lepszy software, lepszy OS, lepsze wsparcie techniczne oraz kompatybilność.

Możecie kochać lub nienawidzić Macintosha, jednak trzeba przyznać, że reklamy z serii “Get a Mac” były strzałem w dziesiątkę, zabawne a czasem nawet prawdziwe, pozwoliły na zbudowanie więzi emocjonalnej klientów Apple z ich komputerami - unikatowa sytuacja dla tej jednej marki w skali całego rynku komputerowego.

Trwająca 4 lata kampania otrzymała wiele nagród i wyróżnień w branży reklamowej, zaś magazyn AdWeek przyznał jej tytuł “kampanii dekady”, zobaczcie jak uzasadniło swój wyrok jury:

[cytat]Ta seria ponad 60 reklam wnosi ludzki pierwiastek do tematu komputerów, zmieniając czysto mechaniczne zagadnienie w kreskówki na żywo. Dzięki temu oferuje zrozumienie w jaki sposób ludzie identyfikują się, nawiązują więź emocjonalną, z technologią. Najsilniejsze punkty to casting. Mac, czyli Justin Long jest wcześniejszą wersją Steve’a Jobsa, nieformalnego i wyluzowanego. PC uosobiony przez Johna Hodgmana, jest okraglejszym, bledszym Billem Gates’em, geekiem o dobrych intencjach ale i wielu problemach “operacyjnych”. Kampania zdołała osiągnąć bardzo trudne zadanie - spowodowała, że Apple zdawało się totalnie wyluzowane, ale równocześnie ostro punktowało konkurencję - pisze Barbara Lippert.[/cytat]

Kolejnym miernikiem popularności Applowskiej kampanii telewizyjnej mogą być niezliczone ilości parodii i przeróbek krążące YouTube, w których czasem przewija się również postać Linuxa.

Na koniec proponuję krotki przegląd najlepszych reklam z serii oraz kilku parodii tychże:

  • “Better Results” #13
  • “Surgery” #21

Apple - Get a Mac - Surgery

  • “Choose a Vista” #27

Get a Mac - It´s the time to play Choose a Vista

  • “Sad Song” #43b

Get a Mac | "Sad Song" (Long Version)

  • “Security” #23
  • Parodia “Get a Mac” #2 (aut. Novell)

Novell Get a MAC Spoof 2

  • Parodia “Get a Mac” (aut. Jeremy Mess)

Mac Vs PC - Parody

Źródło: mashable.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)