Koniec Wyczaj.to
W połowie października przedstawiciele Onetu zapowiedzieli, że Wyczaj.to pozostanie w sieci pomimo słabych wyników oglądalności (średnio około 50 tys. użytkowników miesięczne z tendencją zniżkową). Teraz przyszła pora na zweryfikowanie tamtych oświadczeń - od jutra serwis zakończy swoją działalność.
01.12.2009 14:30
W połowie października przedstawiciele Onetu zapowiedzieli, że Wyczaj.to pozostanie w sieci pomimo słabych wyników oglądalności (średnio około 50 tys. użytkowników miesięczne z tendencją zniżkową). Teraz przyszła pora na zweryfikowanie tamtych oświadczeń - od jutra serwis zakończy swoją działalność.
Ciągle zmniejszająca się publika i marginalizacja Wyczaj.to na łamach innych serwisów Onetu sprawiły, że witryna ciągle traciła użytkowników i jej dalsze utrzymywanie mijało się z celem.
Domena Wyczaj.to ma teraz przekierowywać na stronę FKN.pl (Fajne Krótkie Nazwy, czyli miejsce, gdzie można skracać długie odnośniki), zaś funkcjonalność związana z "wyczajaniem" informacji będzie przeniesiona na łamy Ludzie.Onet.pl.
Onet przegrał bitwę o stworzenie aktywnej społeczności wokół swojego serwisu, a w jej kreowaniu nie pomogły nawet nagrody finansowe dla osób dodających najciekawsze "wyczajenia".
Wykop.pl dalej pozostanie liderem serwisów tego typu i nie ma co się silić na stwierdzenia, że jego pomysłodawcy odetchnęli z ulgą po zamknięciu Wyczaj.to. Serwis Onetu od początku nie był dla Wykopu poważną konkurencją.