Kontrakcja/WeWantLive publikuje list do Microsoftu

Kontrakcja/WeWantLive publikuje list do Microsoftu

Kontrakcja/WeWantLive publikuje list do Microsoftu
Szymon Adamus
28.01.2010 11:32

Na stronie Kontrakcji i pod nowym adresem WeWantLive możecie przeczytać już list, którzy organizatorzy głośnej akcji wystosowali do Microsoftu. Ma on zostać przekazany do centrali firmy. Na odpowiedź Microsoft ma 30 dni.

Na stronie Kontrakcji i pod nowym adresem WeWantLive możecie przeczytać już list, którzy organizatorzy głośnej akcji wystosowali do Microsoftu. Ma on zostać przekazany do centrali firmy. Na odpowiedź Microsoft ma 30 dni.

.pdf zamieszczony na stronach ściąga mi się chyba z błędem. Widzę w nim tylko jedną stronę tekstu, a dalej puste, białe kartki. Macie ten sam problem? Aktualizacja - daliśmy znać organizatorom o problemie z plikiem .pdf. Poprawiona wersja powinna znaleźć się na nich lada moment.

Poniżej załączam pełną treść listu do Microsoftu, w wersji polskiej:

Kim jesteśmy?

Jesteśmy organizatorami akcji WeWantLive w Polsce. Do działania zainspirował nas konkurs "Nie przerabiam  nie kradnę" zorganizowany przez Microsoft Polska. Stworzyliśmy serwis www.kontrakcja.pl (obecnie www.wewantlive.com), skupiający środowisko graczy domagających się oficjalnego wystąpienia do firmy Microsoft o wprowadzenie usługi Xbox Live w Polsce.

Duże zainteresowanie graczy i mediów spowodowało dalszą mobilizację środowiska. Odzew ten jest mierzalny w postaci statystyk oraz ilości publikacji, które są przedstawione w załączniku. Jako organizatorzy tej akcji byliśmy zaskoczeni tak dużym i narastającym odzewem społeczności, dlatego czujemy się upoważnieni do wyartykułowania stanowczych oczekiwań w stosunku do firmy Microsoft.

Czego oczekujemy?

Oczekujemy równoprawnego traktowania Polaków przez firmę Microsoft poprzez wprowadzenie usługi Xbox Live w Polsce w 2010 roku.

Za gest dobrej woli uznamy zniesienie blokad regionalnych, jednocześnie podkreślając, że docelowym postulatem naszej akcji jest wprowadzenie usługi Xbox Live w Polsce w 2010 roku.

Uzasadnienie

Polska to 40 milionowy naród. Jeden z największych w Unii Europejskiej i całej Europie. Na całym świecie reprezentuje nas bardzo liczna Polonia, w tym w Stanach Zjednoczonych, gdzie mieszka około 10 milionów osób polskiego pochodzenia. Od kilku lat Polska jest pełnoprawnym członkiem Unii Europejskiej o dynamicznie rozwijającej się gospodarce (w roku 2009 jako jedyny kraj w UE mogliśmy się pochwalić dodatnim wzrostem PKB).

Brak usługi Xbox Live odczuwamy zatem jako traktowanie Polaków jako społeczności drugiej, a nawet trzeciej kategorii. Polska należy do Unii Europejskiej, a firma Microsoft ignoruje nasz rynek, co jest niezgodne z prawem międzynarodowym.

Naszym zdaniem strategia handlowa firmy Microsoft jest niedostosowana do polskiego rynku. Microsoft wprowadzając nieznacznie niższe ceny gier stwarza pozory dostosowania się do możliwości rynku. Niestety pomijany jest fakt, iż prawdziwi gracze są świadomi tego, że poprzez brak usługi Xbox Live otrzymują wybrakowany produkt, który jest pozbawiony znaczącej wartości, a mimo wszystko sprzedawany po zbliżonej cenie.

Niezrozumiałym dla nas jest argumentowanie decyzji o niewprowadzaniu usługi Xbox Live, poziomem piractwa w Polsce. Fakt jego istnienia powinien być raczej dla firmy Microsoft istotną zachętą do mądrej i przemyślanej strategii wejścia na rynek. Skala piractwa może świadczyć o dużym zainteresowaniu grami. Naszym zdaniem, strategię należy dobierać tak, aby zachęcić graczy do korzystania z legalnych gier. Wprowadzenie okresowych konkursów, które oferują gry nie jest rozwiązaniem. Najlepszym sposobem na przekonanie do korzystania z legalnych kopii jest wprowadzenie usługi Xbox Live, która umożliwi uzyskanie atrakcyjnej wartości dodanej, niemożliwej do uzyskania przy korzystaniu z pirackiego oprogramowania.

Pomimo wielkiego żalu związanego z takim traktowaniem Polskich graczy, serdecznie namawiamy i zachęcamy Microsoft do jak najszybszego wprowadzenia tej usługi na rynek w Polsce. Wyzwoliłoby to intensywną i prawdziwą promocję korzystania z legalnych gier realizowaną przez dużą rzeszę graczy, którzy korzystaliby z możliwości gry w Internecie. Właściciele przerobionych konsol czuliby się i byli traktowani w społeczności jako osoby drugiej kategorii.

Słowne obietnice wprowadzenia usługi Xbox Live otrzymujemy od 6 lat. Takie postępowanie jest wręcz zachętą i zaproszeniem do rozwoju piractwa. Polscy gracze przestają wierzyć, że Microsoft kiedykolwiek wprowadzi warunki do zaistnienia w Polsce sytuacji kiedy oryginalne gry będą sensowne i atrakcyjne.

Pierwszym krokiem mogłoby być zniesienie blokad regionalnych nałożonych na Polskę. Ostatnimi czasy, mamy przykłady firm i wydawców, którzy znaleźli sposób na legalne ominięcie tej blokady jak na przykład firma Electronic Arts. Takim działaniem zdobyli sobie uznanie i szacunek wśród graczy za możliwość pełnego wykorzystania swoich gier.

Tymczasem firma Microsoft swoim działaniem zmusza do wykorzystywania alternatywnych rozwiązań. Oczywistym jest, że prawdziwy i wierny marce gracz chce wykorzystywać pełny potencjał zakupionego produktu, tylko dlaczego nie może tego robić w prosty i legalny sposób? Brak usługi Xbox Live w Polsce oznacza brak możliwości wykorzystywania polskich kart kredytowych. Jednocześnie sprawia, że wiele osób ze względu na trudności rezygnuje z zakupów.

Doprowadza to do sytuacji w której Microsoft w statystykach ma świadomie bądź nieświadomie zafałszowane informacje na temat polskiego rynku.

Brak przemyślanej strategii ze strony firmy Microsoft jest skrzętnie wykorzystywany przez konkurencję. W ostatnim okresie Sony Computer Entertainment Polska wprowadziła na rynek usługę PlayStation Network pozyskując wielu legalnych graczy. Jednocześnie wzbudziła tym wśród nich powszechny szacunek. Mimo krótszego doświadczenia we wprowadzaniu usług sieciowych, pokazała że potrafi działać dynamicznie, ma doskonałych specjalistów i wyczucie rynku. Daje się zauważyć, że coraz więcej osób które dotychczas były fanami konsoli Xbox 360 przenosi się do konkurencji.

Postępowanie firmy Microsoft wynika bądź z niezrozumiałej dla nas strategii bądź z kłopotów technicznych do których firma nie chce się przyznać. Firma Microsoft uchodzi za prekursora i lidera usług sieciowych na rynku konsolowym, ale to firma Sony wprowadza je szybciej i sprawniej. Przynajmniej z punktu widzenia polskich graczy.

Jednocześnie doceniamy starania firmy Microsoft na polskim rynku, polegające na polskich wersjach językowych gier, akcjach promocyjnych czy cyklicznych imprezach masowych. Dowodzi to, że Microsoft jest zainteresowany Polską i widzi tutaj potencjał rynkowy. Z drugiej strony blokuje Polakom możliwość korzystania z pełnego zakresu usług w legalny sposób.

Liczymy, że w roku 2010 Microsoft zrealizuje swoje wcześniejsze zapowiedzi i wprowadzi usługę Xbox Live w Polsce.

O niniejszym liście poinformowane zostaną wszystkie współpracujące z nami media, oraz portale ogólno-tematyczne. Oczekujemy na konkretną odpowiedź w jak najszybszym terminie  w przeciwnym wypadku nasza akcja zmieni charakter na akcję uświadamiającą konsumentom, że produkt Xbox 360 dostępny na rynku polskim jest produktem wybrakowanym, pozbawionym podstawowej funkcjonalności.

Z wyrazami szacunku,

W imieniu graczy oraz zespołu WeWantLive

Paweł Płocharski

.

Jeśli nie wiecie o co chodzi to zajrzyjcie do naszych poprzednich wpisów na temat tego wydarzenia:

Czy myślicie, że działania organizatorów KontrAkcji wpłyną na przyspieszenie procesu wprowadzenia usługi Xbox Live do Polski?

[ankieta id="82"]

Źródło: Kontrakcja

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)