KOR-FX - kamizelka dla gracza, dzięki której poczujesz rany i uderzenia

Strona głównaKOR-FX - kamizelka dla gracza, dzięki której poczujesz rany i uderzenia
17.07.2014 18:21
KOR-FX - kamizelka dla gracza, dzięki której poczujesz rany i uderzenia

Doskonała grafika i realistyczne efekty dźwiękowe to za mało, aby zagłębić się w świecie gry? Jest na to sposób – kamizelka KOR-FX, dzięki której odnoszone w grze obrażenia nie tylko zobaczymy na ekranie, ale również poczujemy na własnym ciele.

Wibrator dla gracza

Podczas targów CES 2010 firma Immerz zaprezentowała niecodzienne urządzenie, nazwane przez media wibratorem dla graczy. Był to rodzaj zakładanej na klatkę piersiową opaski, która w czasie gry wibrowała, reagując na głośność różnych dźwięków. Tak reklamowano go przed laty:

immerzvideo.url.mov

Minęło trochę czasu i firma Immerz postanowiła ponownie spróbować szczęścia, tym razem pokazując światu produkt o nazwie KOR-FX, będący głęboką modyfikacją wcześniejszego sprzętu. Uruchomiona na Kickstarterze kampania okazała się sukcesem – zamiast planowanych 75 tys. dolarów udało się zebrać niemal dwukrotnie więcej. Czym jest KOR-FX?

Wszystko zależy od dźwięku

Zadaniem kamizelki jest intensyfikacja doznań, związanych z grą. Działa na zasadzie podobnej, jak sprzęt pokazany w 2010 roku, jednak wydaje się znacznie bardziej dopracowana.

381430202322337514

Istotną zaletą wydaje się fakt, że sprzęt będzie współpracował z dowolnymi grami i urządzeniami. W tym celu wystarczy podłączyć go do gniazda audio, a specjalny algorytm wykorzystujący technologię 4DFX zacznie przetwarzać sygnały dźwiękowe na zróżnicowane wibracje.

Więcej bodźców!

Użytkownika ma przy tym możliwość konfigurowania czułości i siły reakcji urządzenia. Dzięki temu będziemy mogli poczuć podczas gry zadawane nam obrażenia, uderzające w nas pociski czy wystrzały z własnej broni. Co więcej, na podobne urozmaicenie możemy liczyć nie tylko w grach, ale również np. podczas oglądania filmów.

W teorii brzmi to bardzo dobrze, choć zastanawiam się, jak będzie z praktyką. Problem sprowadza się do pytania, czy możliwości konfiguracyjne są na tyle duże, by kamizelka inaczej reagowała na otrzymywane przez naszą postać obrażenia, a inaczej np. na przechodzącą w świecie gry burzę z grzmotami?

O tym, jak działa to urządzenie będziemy mogli przekonać się już we wrześniu tego roku – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to właśnie wówczas ruszy wysyłka kamizelek do osób, które wsparły projekt na Kickstarterze. Obecna cena tego sprzętu to 175 dolarów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)