Kościół szuka księży przez Facebooka

Pod koniec kwietnia francuski kościół rozpoczął akcję rekrutacyjną mającą zachęcić młodych ludzi do wstępowania w szeregi kapłańskie. Prócz tradycyjnych metod księża wykorzystują też Facebooka.

Kościół szuka księży przez Facebooka
Przemysław Muszyński

Pod koniec kwietnia francuski kościół rozpoczął akcję rekrutacyjną mającą zachęcić młodych ludzi do wstępowania w szeregi kapłańskie. Prócz tradycyjnych metod księża wykorzystują też Facebooka.

Jak podaje brytyjski The Guardian kampania wystartowała 20 kwietnia i trwać miała do 5 maja. Opierała się na dwóch metodach: dystrybucji ulotek oraz promocji internetowej, opartej o Facebook. Ta druga skupiała się wokół Facebooka, na którym stworzono profil akcji oraz forum, na którym kandydaci na kleryków mogą spotkać się z fachową pomocą. W ciągu tygodnia profil ten znalazł 1200 fanów, co jest dość dobrym wynikiem, jak na tego rodzaju inicjatywę.

Francuski kościół ma dobre powody, by szukać kapłanów i wiernych każdą, możliwą metodą. Mimo, że w kraju tym 41 milionów osób (na 65 milionów mieszkańców) określa się jako katolicy zaledwie 2 miliony uczęszczają na msze. Ilość księży od lat 70-tych spadła o niemal połowę. Kościół posiada też znaczące problemy ze starzeniem się oraz budzącymi wiele kontrowersji aferami seksualnymi.

Według Guardiana nowa kampania ma przede wszystkim poprawić wizerunek osób duchownych oraz przyciągnąć młodzież w szeregi kapłaństwa.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.