Historia firm branży gier wideo

Historia firm branży gier wideo
Mateusz Gajewski

26.03.2010 18:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zastanawialiście się kiedyś, która firma z branży gier wideo ma "pod sobą" najwięcej developerów? A może interesuje Was to, do kogo należy studio Naughty Dog, czy kto publikuje gry studia Maxis? Na te i wiele innych pytań odpowie rozbudowany diagram, prezentujący wielką rodzinę GRRRowych twórców. Ponadto pozwoli Wam dowiedzieć się, które studia zorganizowały fuzję z innymi producentami, itp.

Zastanawialiście się kiedyś, która firma z branży gier wideo ma "pod sobą" najwięcej developerów? A może interesuje Was to, do kogo należy studio Naughty Dog, czy kto publikuje gry studia Maxis? Na te i wiele innych pytań odpowie rozbudowany diagram, prezentujący wielką rodzinę GRRRowych twórców. Ponadto pozwoli Wam dowiedzieć się, które studia zorganizowały fuzję z innymi producentami, itp.

Wśród firm produkujących gry jest sporo nieścisłości. Przyznam szczerze, że sam często się w tym gubię.

Powyższe zdjęcie to jedynie wycinek. Poniżej macie diagram w pełnej rozdzielczości, ukazujący dokładnie wszystkie szczegóły rynku gier wideo. Wystarczy, że klikniecie na poniższym obrazku prawym klawiszem myszy, a następnie wybierzecie opcję "Pokaż obrazek". Dzięki temu zobaczycie go w pełnej krasie:

Obraz

PS. Dzięki niemu dowiecie się jakie studia zorganizowały fuzję z innymi producentami, a także które firmy powstały z dawnych, nieistniejących już dziś projektów. Warto rzucić także okiem na legendę, dzięki czemu zdobędziecie wszystkie potrzebne informacje. Poniżej jej polska wersja:

niebieski - sprzedane

brązowy - podział

zielony - uformowane ze starszych członków

czerwony - fuzja

pomarańczowy - zmiana nazwy

magenta - złożone z

czarny - lokalne oddziały

cyan - struktury korporacyjne

żółty - partnerzy/2nd party

Źródło: kotaku

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)