Która wyszukiwarka jest najlepsza dla Ciebie?

Na rynku wyszukiwarek internetowych rządzi cały czas Google i niewiele zapowiada, aby nagle coś miało się zmienić w tym temacie. Ciągłe próby chociaż zbliżenia się do Google zazwyczaj kończą się fiaskiem - powód? Różnica w jakości oferowanych wyników wyszukiwania. Czy tak jest naprawdę?

blind-test
blind-test
Paweł Cebula

Na rynku wyszukiwarek internetowych rządzi cały czas Google i niewiele zapowiada, aby nagle coś miało się zmienić w tym temacie. Ciągłe próby chociaż zbliżenia się do Google zazwyczaj kończą się fiaskiem - powód? Różnica w jakości oferowanych wyników wyszukiwania. Czy tak jest naprawdę?

Poza Google jako takim zainteresowaniem cieszą się jeszcze dwie inne wyszukiwarki - Yahoo! Search i ostatnio zaprezentowany Bing. Statystyki popularności poszczególnych wyszukiwarek na dzień 3. czerwca prezentowały się następująco: Google - 89,55 proc., Yahoo! - 5,31 proc., Bing - 3,46 proc.. Jak więc widać, różnica jest naprawdę bardzo duża.

Często na fali popularności i uwielbienia dla Google (i produktów oznaczanych tą nazwą) automatycznie odrzucamy inne usługi. Jeżeli chcesz sprawdzić, która z wyszukiwarek zwraca najlepsze wyniki wyszukiwania w Twoim konkretnym przypadku, to możesz skorzystać z Blind Search, który jest pewnego rodzaju "blind testem".

Jak to działa? Na górze wpisujesz określoną frazę. W efekcie otrzymasz trzy kolumny z wynikami wyszukiwania - wybierasz (po przez naciśnięcie "vote for this search engine") tę, która zaoferowała Twoim zdaniem najlepsze wyniki. Po chwili pokazują się loga, która prezentują, która wyszukiwarka okazała się najlepsza w tym wypadku.

Zaskoczeniem dla mnie było to, że Bing oferował niewiele gorsze wyniki niż Google, na 15 zapytań - 8 razy zagłosowałem na Google, 6 razy na Bing i 1 raz na Yahoo. Jak ten "blind test" wypadł w Twoim wypadku?

Źródło: StatCounterHighPosition

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.