LED lepiej znany niż CRT. OLED daleko w tyle
Firma LG przeprowadziła badanie mające sprawdzić świadomość jej klientów na temat nowych technologii. Okazało się, że o ekranach nowego rodzaju wiedzą oni więcej niż o starych. Ale takie nowinki, jak OLED, nie zaliczają się do tego.
Firma LG przeprowadziła badanie mające sprawdzić świadomość jej klientów na temat nowych technologii. Okazało się, że o ekranach nowego rodzaju wiedzą oni więcej niż o starych. Ale takie nowinki, jak OLED, nie zaliczają się do tego.
Badanie LG Business Solutions zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez firmę Vision Critical. Rozmawiano z 2000 respondentów z różnych przedziałów wiekowych. Oto czego między innymi się dowiedziano:
- 61% osób nie słyszała nigdy o Cathode Ray Tube, czyli po prostu kineskopowych telewizorach CRT;
- 59% przyznało, że wie co nieco na temat funkcji i zalet podświetlania LED;
- aż 80% respondentów nie miało bladego pojęcia, czym jest OLED;
- przy zakupie nowego telewizora oprócz ceny Anglicy zwracają uwagę na jakość obrazu (42%), jednak zaledwie 13% szuka największego ekranu z danej półki cenowej;
- tylko 4% klientów kupuje sprzęt pod wpływem impulsu, 44% polega na opiniach znalezionych w Sieci, 20% na zdaniu znajomych i przyjaciół;
- mężczyźni (oczywiście) uważają, że wiedzą więcej o technologii niż kobiety (np. na pytanie o LED 31% facetów powiedziało, że wie o tej technologii wszystko, równie pewnych siebie kobiet było tylko 11%).
Badanie podsumował Warren Lewis, dyrektor sprzedaży w LG Business Solutions:
[cytat]Wierzę, że to badanie odzwierciedla zainteresowanie rynku znakomitą jakością obrazu, która jest możliwa już do osiągnięcia za pomocą nowych technologii.[/cytat]
Źródło: guardian