LG liderem segmentu premium w Europie

Firma analityczna IHS Markit udostępniła najnowsze dane udziału producentów telewizorów na rynku. Wynika z nich jasno – LG najpopularniejsze w Europie w segmencie premium.

LG liderem segmentu premium w Europie
Źródło zdjęć: © Pixabay
Klaudia Stawska-Magdziak

20.08.2019 | aktual.: 20.08.2019 15:30

15 sierpnia IHS Markit opublikował dane związane z udziałem producentów TV na europejskim rynku. W statystykach nie wyszczególniono okresu badań, jednak prawdopodobnie dotyczą one pierwszej połowy 2019 roku. Wynika z nich, że w segmencie premium króluje LG, a spadki notuje Samsung.

Według firmy analitycznej, LG jest liderem segmentu premium z udziałem sprzedaży odbiorników na poziomie 33,3%. Udział wartościowy wygląda jeszcze lepiej – LG może pochwalić się wynikiem na poziomie aż 38,7%.

Świetne notowania LG to zła wiadomość dla firmy Samsung, która do niedawna miała aż 42% udziału we wspomnianym segmencie – teraz sprzedaż modeli premium tej marki na europejskim rynku spadła do poziomu 25%. Wzrost zainteresowania swoimi produktami odnotowała również japońska firma Sony, która zanotowała skok z 21,5 do 25,5%. Wszystkie trzy firmy łącznie posiadają 84% udziału w rynku telewizorów na naszym kontynencie.

IHS określa segment telewizorów premium jako produkty w przedziale cenowym od 2500 dolarów wzwyż. Skupiając wyłącznie na telewizorach OLED w tej cenie, to 56% ze sprzedanych odbiorników tego typu w Europie pochodzi właśnie od LG.

Wiodąca firma analityczna podkreśla, że znaczący wpływ na wybór telewizorów LG miała integracja asystentów głosowych. Odwrotna sytuacja ma miejsce w Stanach Zjednoczonych. Rok temu w segmencie premium produkty Samsung stanowiły 44% sprzedanych tam telewizorów. Jeśli chodzi o sprzęt z wysokiej półki (LCD TV), to odbiorniki Samsunga posiadały tam aż 82% udziału w rynku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.