LG liderem segmentu premium w Europie
Firma analityczna IHS Markit udostępniła najnowsze dane udziału producentów telewizorów na rynku. Wynika z nich jasno – LG najpopularniejsze w Europie w segmencie premium.
20.08.2019 | aktual.: 20.08.2019 15:30
15 sierpnia IHS Markit opublikował dane związane z udziałem producentów TV na europejskim rynku. W statystykach nie wyszczególniono okresu badań, jednak prawdopodobnie dotyczą one pierwszej połowy 2019 roku. Wynika z nich, że w segmencie premium króluje LG, a spadki notuje Samsung.
Według firmy analitycznej, LG jest liderem segmentu premium z udziałem sprzedaży odbiorników na poziomie 33,3%. Udział wartościowy wygląda jeszcze lepiej – LG może pochwalić się wynikiem na poziomie aż 38,7%.
Świetne notowania LG to zła wiadomość dla firmy Samsung, która do niedawna miała aż 42% udziału we wspomnianym segmencie – teraz sprzedaż modeli premium tej marki na europejskim rynku spadła do poziomu 25%. Wzrost zainteresowania swoimi produktami odnotowała również japońska firma Sony, która zanotowała skok z 21,5 do 25,5%. Wszystkie trzy firmy łącznie posiadają 84% udziału w rynku telewizorów na naszym kontynencie.
IHS określa segment telewizorów premium jako produkty w przedziale cenowym od 2500 dolarów wzwyż. Skupiając wyłącznie na telewizorach OLED w tej cenie, to 56% ze sprzedanych odbiorników tego typu w Europie pochodzi właśnie od LG.
Wiodąca firma analityczna podkreśla, że znaczący wpływ na wybór telewizorów LG miała integracja asystentów głosowych. Odwrotna sytuacja ma miejsce w Stanach Zjednoczonych. Rok temu w segmencie premium produkty Samsung stanowiły 44% sprzedanych tam telewizorów. Jeśli chodzi o sprzęt z wysokiej półki (LCD TV), to odbiorniki Samsunga posiadały tam aż 82% udziału w rynku.