LinkedIn uruchamia polską wersję językową. GoldenLine może zacząć zwijać manatki?

LinkedIn uruchomił polską wersję! (Fot. Trackback.it)
LinkedIn uruchomił polską wersję! (Fot. Trackback.it)
Łukasz Michalik

02.04.2012 16:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć próby podboju polskiego rynku przez działających globalnie gigantów to nie tylko sukcesy na miarę Facebooka, ale również seria niepowodzeń, od kilku godzin Polacy mogą w ojczystym języku korzystać z kolejnego znanego na świecie serwisu. LinkedIn oficjalnie uruchomił swoją polską wersję.

Choć próby podboju polskiego rynku przez działających globalnie gigantów to nie tylko sukcesy na miarę Facebooka, ale również seria niepowodzeń, od kilku godzin Polacy mogą w ojczystym języku korzystać z kolejnego znanego na świecie serwisu. LinkedIn oficjalnie uruchomił swoją polską wersję.

LinkedIn to największy na świecie serwis społecznościowy skupiony na karierze i życiu zawodowym. Kojarzony przede wszystkim jako serwis dla profesjonalistów, uruchomił dzisiaj polską wersję językową, będącą zarazem siedemnastą wersją lokalną.

Oficjalny komunikat serwisu podaje, że przyczyną tego kroku jest chęć popularyzacji platformy LinkedIn wśród polskich pracowników i umożliwienie im nawiązywania globalnych kontaktów. Co istotne, poza ofertą skierowaną do internautów serwis jest również atrakcyjnym miejscem dla pracodawców - pozwala na znajdywanie pracowników o określonych kwalifikacjach.

Oficjalny komunikat LinkedIn chwali Polskę jako kraj, który mimo trwającego od 2008 roku kryzysu gospodarczego zachowuje pozycję gospodarczego lidera regionu i ma najbardziej wydajną gospodarkę w Europie. Może będę trochę złośliwy, ale słowa o największej wydajności wskazują albo na wielką grzeczność serwisu, albo na rażącą nieznajomość realiów, choć z pewnością miło się je czyta.

LinkedIn.com
LinkedIn.com

Warto przy tym zauważyć, że z własnej wersji LinkedIn już od roku mogą korzystać obywatele krajów, takich jak Portugalia, Rumunia czy Czechy.

Biorąc pod uwagę skalę działania LinkedIn, zastanawia mnie przede wszystkim wpływ społecznościowego giganta, liczącego około 150 mln użytkowników, na serwisy takie jak GoldenLine (pod koniec 2011 roku serwis zyskał silnego udziałowca - Agora kupiła 30 proc. udziałów GoldenLine), które na pojawieniu się silniejszego konkurenta mogą jedynie stracić.

Działalność LinkedIn prawdopodobnie będzie również miała wpływ na serwisy typu Pracuj.pl – to prawdopodobne, że społecznościowy gigant, oferując własną bazę pracowników, odbierze im cześć klientów.

Czy tak się stanie? Próba oceny byłaby w tej chwili wróżeniem z fusów. Choć przykład Facebooka pokazuje, że zagraniczny gigant ma możliwość opanowania rynku i pokonania lokalnej konkurencji, to niepowodzenia eBaya czy Yahoo! dowodzą, że znana marka i duża skala działalności nie są gwarantami sukcesu.

Źródło: inf. prasowa

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)