Loopa.eu - polski startup pomoże znaleźć najlepszą ofertę w Sieci
Jak znaleźć w Sieci rzetelnego sprzedawcę? Zapewne większość z nas, robiąc zakupy na odległość, szuka takich ofert, które poza możliwie niską ceną wyróżniają się jak największą wiarygodnością. Składa się na nią wiele różnych czynników, a w uwzględnieniu ich wszystkich pomoże polski startup Loopa.eu. Jak robić zakupy za jego pomocą?
07.08.2013 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak znaleźć w Sieci rzetelnego sprzedawcę? Zapewne większość z nas, robiąc zakupy na odległość, szuka takich ofert, które poza możliwie niską ceną wyróżniają się jak największą wiarygodnością. Składa się na nią wiele różnych czynników, a w uwzględnieniu ich wszystkich pomoże polski startup Loopa.eu. Jak robić zakupy za jego pomocą?
Choć mogłoby się wydawać, że setki podobnych ofert to wymarzona sytuacja dla każdego klienta, to zbyt duży wybór jest zazwyczaj utrudnieniem, a nie zaletą. Jak wyłowić te, które dokładnie spełniają nasze oczekiwania? Pomocny może okazać się polski serwis Loopa.eu. Jest to wyszukiwarka towarów, ułatwiająca odszukanie w gąszczu ofert tych propozycji, które mogłyby nas zainteresować.
Wyszukiwarka jest na razie zintegrowana z Allegro i Opineo, jednak jej twórcy przygotowują się do obsługi również innych platform sprzedażowych.
Jak działa Loopa.eu? Z punktu widzenia klienta to przede wszystkim zestaw łatwych w obsłudze filtrów, dzięki którym w kilku krokach dokonamy selekcji i zamiast wybierać spośród kilkuset ofert, dostaniemy znacznie krótszą, ale dopasowaną do naszych oczekiwań listę.
Kryteriów wyszukiwania jest kilka – od ceny czy kategorii, w jakiej został wystawiony dany przedmiot, po czas, jaki pozostał do końca akcji, czy kluczowej dla wielu klientów wiarygodności sprzedawcy.
W tej kwestii autorom należą się słowa uznania – algorytm nie tylko z miejsca odrzuca wszystkich, którzy mają mniej niż 90 proc. pozytywnych ocen, ale też zbiorczo analizuje tych sprzedawców, którzy handlują, posługując się wieloma kontami. Obsługa filtrów jest bardzo prosta i – co istotne – na każdym etapie możemy sprawdzić aktualną listę pasujących ofert. Jak to wygląda w praktyce?
Obsługa jest bardzo intuicyjna i nikomu nie powinna sprawić problemu. Po wpisaniu nazwy przedmiotu pojawiają się cztery podstawowe filtry. Klikając któryś z nich, możemy od razu przejść do listy wyników lub zawęzić wyszukiwanie, dodając kolejne warunki.
Wybór warunków możemy powtarzać do czasu, aż uzyskamy krótką listę wyników - liczba ofert jest na każdym etapie widoczna w kołach odpowiadających uruchomionym filtrom. Klikając jeden z nich, możemy przejść do listy przedmiotów odpowiadających naszym potrzebom.
Po kliknięciu w przedmiot nie trafiamy od razu do Allegro, ale wyświetla się okno z podstawowymi informacjami, w tym dotyczącymi przesyłki. Przełączając się na drugą zakładkę, otrzymamy dostęp do informacji o sprzedającym.
Serwis działa bez zastrzeżeń, choć odrobinę irytujące są krótkie chwile przetwarzania danych - pojawia się wówczas widoczny przez moment komunikat o loopowaniu wyników. Warto zadać sobie w tym miejscu pytanie, czy nie prościej byłoby osiągnąć to samo za pomocą filtrów Allegro.
Wbrew pozorom nie jest to oczywiste - warto pamiętać, że niebawem Loopa.eu będzie obsługiwać więcej platform sprzedażowych, więc zamiast pamiętać opcje interfejsu z kilku serwisów, wystarczy zapoznać się z obsługą jednego.
Twórcy wyszukiwarki podkreślają również, że Loopa.eu jest dostosowana do obsługi dotykiem, a liczba wykonanych kliknięć ma być mniejsza niż w przypadku posługiwania się wewnętrznymi mechanizmami np. Allegro. Co więcej, w najbliższej przyszłości planowane jest nawiązanie współpracy z serwisem VOD, w którym - to moje przypuszczenie - podobny mechanizm może zostać wykorzystany do znalezienia interesującego nas filmu.
Poza ułatwieniem życia nam - klientom - Loopa.eu ma również propozycję dla sprzedawców, którzy mogą liczyć na miesięczne lub kwartalne raporty dotyczące analizy ofert, wybranej branży czy zachowań konsumentów.