Ma prawie pół wieku. Odnowiona lokomotywa wróci w historycznych barwach

PKP Intercity pochwaliło się remontem jednej z lokomotyw, która po torach jeździ już prawie pół wieku. Teraz zobaczyć będzie ją można w takich kolorach, w jakich po raz pierwszy opuszczała zajezdnię.

Ma prawie pół wieku. Odnowiona lokomotywa wróci w historycznych barwach 1
Adam Bednarek

Dwie lokomotywy serii EP07 o numerach 174 i 376 przechodzą obecnie w Gdyni naprawy na czwartym poziomie utrzymania - informuje spółka Intercity.

Taki remont przechodzą pojazdy po sześciu latach użytkowania lub po przejechaniu 600 tysięcy kilometrów.

Wprawdzie PKP Intercity odświeżyło dwa modele, ale to lokomotywa EP07-174 jest najstarsza, a więc najciekawsza. Pracuje na kolei już blisko pół wieku - została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław.

Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych w PKP w latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju.

Ma prawie pół wieku. Odnowiona lokomotywa wróci w historycznych barwach 2

Z kolei lokomotywa EP07-376 to przy tamtym modelu młodziak - opuściła poznańskie Zakłady Metalowe im. Hipolita Cegielskiego w 1985 roku. Nowe kolory nawiązują do barw wprowadzonych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu w 2002 roku dla lokomotyw serii EU/EP07, które w tym czasie przechodziły naprawy główne.

Historyczne barwy

Pojazdy EP07 nie są pierwszymi, którym przewoźnik przywrócił oryginalny wygląd. W 2017 roku historyczne barwy odzyskała najstarsza w parku taborowym PKP Intercity lokomotywa EP05-23. Powstały w 1961 roku pojazd przeszedł remont w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak (obecnie PKP Intercity Remtrak). Przez kilkadziesiąt lat lokomotywa przebyła blisko 7 mln km, a od czasu jej odnowienia służy pasażerom i przewoźnikowi prowadząc pociągi specjalne i rozkładowe. Oprócz niej, w PKP Intercity barwy historyczne posiadają jeszcze lokomotywy EP07-338, EP07-442, EP08-001 oraz EP09-046.

  • Polska kolej nieustannie się zmienia, odpowiadając na współczesne wyzwania i potrzeby pasażerów. Nie zapominamy jednak o jej bogatym dziedzictwie, czego symbolicznym wyrazem jest przywrócenie historycznych barw naszym dwóm lokomotywom serii EP07 – mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

Dla wielbicieli kolei, ale też zwykłych ludzi na pewno gratką będzie zobaczenie lokomotyw w niespotykanych, bo mających swoje lata barwach.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀