MagInify - system do rozszyfrowania emocji przez telefon

MagInify - system do rozszyfrowania emocji przez telefon

MagInify - system do rozszyfrowania emocji przez telefon
Katarzyna Kieś
25.03.2010 23:37, aktualizacja: 11.03.2022 15:37

Nazywano go MagInify. To system, który potrafi rozszyfrować emocje rozmówcy podczas telefonicznej pogawędki. Czy jest skuteczny? Na tyle, że technologia zdobyła właśnie w kalifornijskim Palm Springs pierwszą nagrodę People's Choice Award, a jej twórcy z izraelskiej firmy eXaudios Technologies otrzymali 1 milion dolarów.

Nazywano go MagInify. To system, który potrafi rozszyfrować emocje rozmówcy podczas telefonicznej pogawędki. Czy jest skuteczny? Na tyle, że technologia zdobyła właśnie w kalifornijskim Palm Springs pierwszą nagrodę People's Choice Award, a jej twórcy z izraelskiej firmy eXaudios Technologies otrzymali 1 milion dolarów.

Klikając tutaj możecie zobaczyć demo technologii. Skuteczność rozszyfrowania emocji określana jest na 80%, przy czym system tworzy zestawienie odczuć rozmówcy w ciągu 10 - 15 sekund i wyświetla te informacje na bieżąco na ekranie komputera. W przyszłości planowane jest dalsze udoskonalenie technologii, tak by możliwe było śledzenie emocji rozmówcy w czasie rzeczywistym.

Jak się jednak okazuje, MagInify wcale nie powstał po to, by np. zazdrosny mąż sprawdzał wiarygodność słów swojej małżonki. Ani nie po to, by rodzice nastolatka mogli poznać prawdziwe oblicze pociechy, kiedy rozmawia ona z nimi przez telefon.

Więc po co komu taki instrument śledczy?

Na początek pracownikom centrów telemarketingowych (powszechniej znanym jako call centers) - by mogli obserwować, jak rozmówca reaguje na przekazywaną informację lub ofertę handlową i w razie czego - tak pokierować rozmową, by negatywne emocje po prostu się ulotniły. W przyszlości - jak zapewniają wynalazcy MagInify - technologię będzie można zastosować do monitorowania reakcji rozmówców cierpiących na chorobę Parkinsona, schizofrenię, a nawet schorzenia układu krwionośnego. MagInify może znaleźć również zastosowanie w agencjach bezpieczeństwa narodowego.

Ów wynalazek ma i tę zaletę, że monitorować będzie można również emocje osoby dzwoniącej. Na pierwszy ogień pójdą pracownicy call center. Wprowadzenie technologii umożliwi śledzenie, jak emocje pracowników, przekazywane drogą telefoniczną, wpływają na reakcje rozmówców (i w konsekwencji wezwać na dywanik tych, którzy potrafią swoim gadaniem doprowadzić odbiorcę do szewskiej pasji).

Źródło: Physorg

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)