MagInify - system do rozszyfrowania emocji przez telefon

Nazywano go MagInify. To system, który potrafi rozszyfrować emocje rozmówcy podczas telefonicznej pogawędki. Czy jest skuteczny? Na tyle, że technologia zdobyła właśnie w kalifornijskim Palm Springs pierwszą nagrodę People's Choice Award, a jej twórcy z izraelskiej firmy eXaudios Technologies otrzymali 1 milion dolarów.

MagInify - system do rozszyfrowania emocji przez telefon 1
Katarzyna Kieś

Nazywano go MagInify. To system, który potrafi rozszyfrować emocje rozmówcy podczas telefonicznej pogawędki. Czy jest skuteczny? Na tyle, że technologia zdobyła właśnie w kalifornijskim Palm Springs pierwszą nagrodę People's Choice Award, a jej twórcy z izraelskiej firmy eXaudios Technologies otrzymali 1 milion dolarów.

Klikając tutaj możecie zobaczyć demo technologii. Skuteczność rozszyfrowania emocji określana jest na 80%, przy czym system tworzy zestawienie odczuć rozmówcy w ciągu 10 - 15 sekund i wyświetla te informacje na bieżąco na ekranie komputera. W przyszłości planowane jest dalsze udoskonalenie technologii, tak by możliwe było śledzenie emocji rozmówcy w czasie rzeczywistym.

Jak się jednak okazuje, MagInify wcale nie powstał po to, by np. zazdrosny mąż sprawdzał wiarygodność słów swojej małżonki. Ani nie po to, by rodzice nastolatka mogli poznać prawdziwe oblicze pociechy, kiedy rozmawia ona z nimi przez telefon.

Więc po co komu taki instrument śledczy?

Na początek pracownikom centrów telemarketingowych (powszechniej znanym jako call centers) - by mogli obserwować, jak rozmówca reaguje na przekazywaną informację lub ofertę handlową i w razie czego - tak pokierować rozmową, by negatywne emocje po prostu się ulotniły. W przyszlości - jak zapewniają wynalazcy MagInify - technologię będzie można zastosować do monitorowania reakcji rozmówców cierpiących na chorobę Parkinsona, schizofrenię, a nawet schorzenia układu krwionośnego. MagInify może znaleźć również zastosowanie w agencjach bezpieczeństwa narodowego.

Ów wynalazek ma i tę zaletę, że monitorować będzie można również emocje osoby dzwoniącej. Na pierwszy ogień pójdą pracownicy call center. Wprowadzenie technologii umożliwi śledzenie, jak emocje pracowników, przekazywane drogą telefoniczną, wpływają na reakcje rozmówców (i w konsekwencji wezwać na dywanik tych, którzy potrafią swoim gadaniem doprowadzić odbiorcę do szewskiej pasji).

Źródło: Physorg

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości