Mark Zuckerberg: 40% czasu spędzonego w VR poświęcimy na media społecznościowe

Szef Facebooka nie ma wątpliwości: gogle VR wykorzystamy w podobny sposób, co komputery czy smartfony. Nic więc dziwnego, że Facebook zainwestował w Oculus Rift.

Zdjęcie Facebooka pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie Facebooka pochodzi z serwisu shutterstock.com
Juliusz Czarnecki

19.11.2015 23:16

Wirtualna rzeczywistość kojarzy nam się przede wszystkim z grami czy filmami. Coraz częściej myślimy też o wykorzystaniu gogli VR w edukacji czy nauce. Mark Zuckerberg, szef Facebooka, nie ma wątpliwości, że ważną rolę w wirtualnej rzeczywistości odegrają też media społecznościowe i kontakt z innymi użytkownikami.

  • Jeśli spojrzymy, jak ludzie korzystają ze swoich komputerów czy smartfonów, to zauważymy, że 40% całego czasu poświęcają na jakiś rodzaj komunikacji - stwierdził Mark Zuckerberg. -Kiedy Oculus stanie się popularny, 40% czasu spędzonego w wirtualnej rzeczywistości także będzie wykorzystywane na wchodzenie w interakcję z innymi - dodał.
Obraz

Na razie nie znamy żadnych konkretnych planów, ale domyślamy się, że gogle VR to świetne narzędzie dla Facebooka. Gigant już wyświetla filmiki i reklamy w 360-stopniach, ale to dopiero początek. Niewykluczone więc, że za parę lat czat będzie wyglądał tak, że wraz z rozmówcą (albo całą paczką znajomych) przeniesiemy się w dowolnie wybrane miejsce i nasze awatary będą się ze sobą komunikowały tak, jakbyśmy naprawdę tam byli. Jeśli dodamy do tego zdjęcia czy filmy nagrywane w 360-stopniach i oglądane za pomocą gogli, to okaże się, że słowa Zuckerberga nie są przesadą.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.