Mark Zuckerberg: 40% czasu spędzonego w VR poświęcimy na media społecznościowe
Szef Facebooka nie ma wątpliwości: gogle VR wykorzystamy w podobny sposób, co komputery czy smartfony. Nic więc dziwnego, że Facebook zainwestował w Oculus Rift.
19.11.2015 23:16
Wirtualna rzeczywistość kojarzy nam się przede wszystkim z grami czy filmami. Coraz częściej myślimy też o wykorzystaniu gogli VR w edukacji czy nauce. Mark Zuckerberg, szef Facebooka, nie ma wątpliwości, że ważną rolę w wirtualnej rzeczywistości odegrają też media społecznościowe i kontakt z innymi użytkownikami.
- Jeśli spojrzymy, jak ludzie korzystają ze swoich komputerów czy smartfonów, to zauważymy, że 40% całego czasu poświęcają na jakiś rodzaj komunikacji - stwierdził Mark Zuckerberg. -Kiedy Oculus stanie się popularny, 40% czasu spędzonego w wirtualnej rzeczywistości także będzie wykorzystywane na wchodzenie w interakcję z innymi - dodał.
Na razie nie znamy żadnych konkretnych planów, ale domyślamy się, że gogle VR to świetne narzędzie dla Facebooka. Gigant już wyświetla filmiki i reklamy w 360-stopniach, ale to dopiero początek. Niewykluczone więc, że za parę lat czat będzie wyglądał tak, że wraz z rozmówcą (albo całą paczką znajomych) przeniesiemy się w dowolnie wybrane miejsce i nasze awatary będą się ze sobą komunikowały tak, jakbyśmy naprawdę tam byli. Jeśli dodamy do tego zdjęcia czy filmy nagrywane w 360-stopniach i oglądane za pomocą gogli, to okaże się, że słowa Zuckerberga nie są przesadą.