Masz profil w Google+? Lepiej nie reklamuj go na Facebooku

Facebook blokuje wszelkie reklamy Google+. Nawet jeśli nie promują one konkurencyjnego serwisu, a tylko zachęcają do odwiedzania konkretnych profili.

Czego jeszcze zabroni Ci Facebook? (Fot. Flickr/Neubie/Lic. CC by)
Czego jeszcze zabroni Ci Facebook? (Fot. Flickr/Neubie/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

19.07.2011 12:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Facebook blokuje wszelkie reklamy Google+. Nawet jeśli nie promują one konkurencyjnego serwisu, a tylko zachęcają do odwiedzania konkretnych profili.

Mark Zuckerberg najwyraźniej przejął się 10 mln użytkowników, które Google+ zdobył w dwa tygodnie. Przekonał się o tym Michael Lee Johnson, amerykański deweloper, który zamieścił na Facebooku reklamy promujące jego profil w Google+.

Akcja zachęcała użytkowników do dodawania Johnsona do znajomych w Google+. I tylko tyle. Dla Facebooka to jednak było za dużo. Grzesznik nie tylko stracił wszystkie kampanie reklamowe, ale też zamknięto mu dostęp do facebookowego systemu reklamowego.

Reklama konta Johnsona w Google+ przetrwała na Facebooku zaledwie godzinę. Deweloper otrzymał e-mail, w którym wyjaśniono mu, że naruszył regulamin i w związku z tym nie może już zamieszczać żadnych reklam. Nie wskazano jednak, które dokładnie zapisy regulaminu złamał.

E-mail od Facebooka zamieścił oczywiście w Google+, z odpowiednim komentarzem.

Obraz

Ale to nie znaczy, że Facebook nie ma racji. W "Zasadach zamieszczania reklam na Facebooku" znajduje się zapis:

Zastrzegamy sobie prawo do odmowy publikacji reklamy w dowolnym momencie i na dowolnej podstawie (w tym także na podstawie naszych ustaleń, że reklamy promują konkurencyjne produkty/usługi lub negatywnie wpływają na naszą działalność lub relacje z naszymi użytkownikami).

Oznacza to, że Facebook może wyrzucić każdą reklamę bez podania przyczyny. Nie podoba Ci się? To idź gdzie indziej, jeśli możesz sobie na to pozwolić. Michael Lee Johnson jako osoba prywatna mógł skasować swoje konto na Facebooku – i tak też uczynił.

Ale tego, którego używał do pracy, już nie puścił z dymem. Zwyczajnie nie mógł sobie pozwolić na to, żeby robione przez niego strony nie miały facebookowego Like'a. Ot, taki mały symbol pokazujący, że niełatwo wygrać z Zuckiem. Przynajmniej na razie.

Źródło: ReadWriteWeb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.