McDonald's wprowadza nowe opakowania. To pierwsza taka zmiana od pięciu lat
McDonald's zdecydował się na odświeżenie opakowań swoich produktów. Od teraz będą one zawierały minimalistyczną grafikę ukazującą, jaka potrawa znajduje się w środku. To pierwsza tak poważna zmiana od 2016 roku.
19.02.2021 | aktual.: 19.02.2021 09:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
McDonald's poinformował o zmianach, które będą dotyczyć flagowych produktów restauracji. Konkretniej chodzi o ich opakowania. Nowe zostaną ozdobione minimalistyczną grafiką sugerującą, jakie potrawy znajdują się w środku. Na kartonowym pudełku Bic Maca zobaczymy sezamowe bułki, na opakowaniu Filet-o-Fish niebieskie fale owijające muszlę, z kolei na pojemniku Quarter Pounder Deluxe - ociekający ser. Za projekt nowej szaty graficznej odpowiada firma Pearlfisher.
- Piękno tkwi w prostocie kultowych pozycji w menu McDonald's. Naszym celem było znalezienie wyjątkowego, rozpoznawalnego i kultowego wyrazu każdego z nich - mówi dyrektor kreatywny Pearlfisher Matt Sia, cytowany przez portal Wirtualne Media.
Czytaj także: Podsłuch w szpitalu. "Ktoś musiał mieć dostęp do klucza"
Nowe opakowania mają także pomagać pracownikom restauracji podczas kompletowania zamówień.
- Ożywianie poprzez prostą ilustrację pozwala na to, aby opakowanie było unikalne funkcjonalnie, łatwe do zidentyfikowania, estetycznie minimalne i, co najważniejsze, radosne emocjonalnie. Wszystko w tym systemie ma swój cel i pomaga aktywować pozycjonowanie marki McDonald's, aby wszyscy mogli cieszyć się pysznymi i przyjemnymi chwilami - zapewnia Matt Sia, cytowany przez "WM".
Ostatni raz popularna sieć przeprowadzała zmianę opakowań w 2016 roku. Pudełka z nową szatą graficzną są już stosowane m.in. w Australii, Nowej Zelandii i na wyspach Pacyfiku. Na pozostałe rynki mają zostać wprowadzone w ciągu dwóch najbliższych lat.