Medialny magnat chce zablokować Google
09.11.2009 12:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rupert "Płać za każde słowo" Murdoch, właściciel giganta medialnego News Corporation, usunie linki do treści w swoich serwisach z Google. Wszystko po to, aby zmusić użytkowników do płacenia za artykuły.
Rupert "Płać za każde słowo" Murdoch, właściciel giganta medialnego News Corporation, usunie linki do treści w swoich serwisach z Google. Wszystko po to, aby zmusić użytkowników do płacenia za artykuły.
Murdoch udzielił wywiadu jednej ze stacji telewizyjnych, która należy do grupy News Corporation. Można więc powiedzieć, że znany biznesmen rozmawiał sam ze sobą ;). Pokazał przy tym, jak bardzo jest oderwany od rzeczywistości.
Murdoch chce wprowadzić stuprocentowo szczelny mechanizm płatności. Artykuły czy inne treści w witrynach korporacji nie będą dostępne za darmo. Internauta zostanie zmuszony do wykupienia abonamentu. Mechanizm ten działa już częściowo dzisiaj.
Biznesmen powiedział:
[cytat]Mamy już ścianę, ale nie sięga ona sufitu. Można przeczytać pierwszy akapit każdego artykułu. Jeśli ktoś nie ma komercyjnego konta otrzyma propozycję wykupienia abonamentu.[/cytat]
Murdoch najwyraźniej nie zdaje sobie sprawy z tego, że zabezpieczenia na jego stronach WWW można stosunkowo łatwo obejść. Nie wiadomo, jak dużej części tekstów to dotyczy.
Często jest jednak tak, że po wejściu na stronę z Google wyświetlany jest tylko pierwszy akapit. "Okrojenie" linku ze zbędnych elementów i odświeżenie okna przeglądarki daje jednak dostęp do całości.
Szef News Corporation uważa, że osoby wchodzące do serwisów z wyszukiwarek są bardzo nielojalne. Odwiedzają witrynę raz, wracają do niej często dopiero po kilku miesiącach.
Murdoch chwali ruch organiczny. Ma rację. Nie rozumie jednak, że pozyskiwanie stałych czytelników to długotrwały proces, który wiąże się chociażby z przyzwyczajaniem do strony internautów korzystających z wyszukiwarek.
Zamiast odcinać się od Google News Corporation powinna postawić na precyzyjne pozycjonowanie treści. Jeśli użytkownik znajdzie w serwisie dokładnie to, czego szuka szanse na ponowne odwiedziny znacznie wzrosną.
Źródło: mUmbrella