Mikroblogi naprawdę są nudne?
Helsiński Instytut Technologii Informacyjnej przeprowadził badanie, które poświęcone było mikroblogom, a dokładniej temu, co publikują użytkownicy za pośrednictwem tego typu serwisów. Wyniki nie są zbyt optymistyczne - zasadniczo mikroblogi są nudne, a osoby piszące je to nudziarze.
Helsiński Instytut Technologii Informacyjnej przeprowadził badanie, które poświęcone było mikroblogom, a dokładniej temu, co publikują użytkownicy za pośrednictwem tego typu serwisów. Wyniki nie są zbyt optymistyczne - zasadniczo mikroblogi są nudne, a osoby piszące je to nudziarze.
Zdecydowanie najsilniejszym skojarzeniem ze słowem "mikroblog" jest Twitter. Jednak w przypadku badań przeprowadzonych przez Finów uwzględniono wiadomości, jakie były publikowane za pośrednictwem platformy Jaiku należącej do Google. Uwzględniono przy tym dokładnie 400 tysięcy wiadomości.
Zdecydowanie najczęściej przewijającymi się słowami w wiadomościach publikowanych za pośrednictwem jaiku były: "praca", "dom", "lunch", "spanie". Potwierdza to sporą liczbę opinii, że w większości wypadków na mikroblogach publikujemy przede wszystkim mało atrakcyjne dla innych treści, związane z monotonnymi czynnościami, jakie wykonujemy niemal każdego dnia.
Prawda jest taka, że mikroblogowanie wymaga poświęcenia odpowiedniej ilości czasu na publikowanie informacji - nawet jeżeli ograniczają się one tylko do 140 znaków. Większość osób, które decydują się na skorzystanie z możliwości Twittera, czy Jaiku uznaje, że jest to znacznie mniej absorbujące zajęcie niż prowadzenie normalnego bloga.
Oczywiście niektórzy mogą się oburzyć i uznać, że badanie uwzględnia wyłączenie Jaiku, które nie jest wiodącym na rynku serwisem mikroblogowym. W tym wypadku konieczne byłoby podjęcie dyskusji, która poruszałaby elementy takie jak np. "która z platform jest najbardziej merytoryczna i ma najlepszą pod tym względem społeczność?".
Źródło: CNET