Muzyka z Internetu. Najlepsze polskie e‑sklepy [TOP 8]

Muzyka z Internetu nie musi kojarzyć się z pirackimi plikami z sieci P2P. Coraz więcej sklepów sprzedaje muzykę nie tylko na fizycznych nośnikach, ale również w postaci plików.  Które serwisy w polskiej Sieci zasługują na uwagę?

Czego by tu posłuchać? (Fot. Flickr/Taylor Burnes/Lic. CC by-sa)
Czego by tu posłuchać? (Fot. Flickr/Taylor Burnes/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik

17.03.2011 | aktual.: 14.01.2022 13:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Muzyka z Internetu nie musi kojarzyć się z pirackimi plikami z sieci P2P. Coraz więcej sklepów sprzedaje muzykę nie tylko na fizycznych nośnikach, ale również w postaci plików.  Które serwisy w polskiej Sieci zasługują na uwagę?

Soho

Soho specjalizuje się w utworach polskich wykonawców, a oferta zawiera ponad 100 tys. utworów. Sprzedawana muzyka jest dostępna w formacie MP3. Zaleta jest taka, że sklep nie utrudnia życia swoim klientom i nie stosuje żadnych zabezpieczeń. Cena pojedynczego pliku w zależności od sposobu płatności wynosi 3 lub 1,5 zł.

Soho.pl to sklep z długą historią – rozpoczął działalność w 2004 roku. Niestety, upływ czasu widać również w wyglądzie strony, która w wyraźny sposób odbiega od współczesnych standardów. Zaletą są natomiast 30-sekundowe próbki utworów, pozwalające przed zakupami odsłuchać utwory.

Iplay

Serwis udostępnia około 1 mln utworów muzycznych. Przejrzysta, łatwa w nawigacji strona ułatwia zakupy. Użytkownicy, poza rankingiem najpopularniejszych utworów, mają również możliwość wyszukiwania za pomocą wielu różnych kryteriów.

Serwis oferuje karty upominkowe. Daje również możliwość sprawienia komuś miłego prezentu i podarowania pliku muzycznego. Niestety, część muzyki wciąż oferowana jest z idiotycznymi zabezpieczeniami DRM.

To kolejny smutny przypadek, gdy dystrybutor muzyki zamiast w jakiś sposób dowartościować swoich klientów, stawia ich w pozycji gorszej od internautów, którzy zamiast zapłacić, po prostu ściągną pirackie nagrania.

Poza zakupami detalicznymi zarejestrowani użytkownicy mogą opłacić sobie abonament dający przez określony czas dostęp do oferty sklepu bez limitu. Niestety, nie wszystkie utwory są dostępne w ramach abonamentu. W przypadku pojedynczych piosenek cena zaczyna się od 1,49 zł.

Iplay sprzedaje swoją muzykę również poprzez inne serwisy – np. Muzic.pl

Muzodajnia

Muzodajnia to serwis dedykowany użytkownikom telefonów sieci Plus, jednak pozostali internauci również mogą robić w nim zakupy.

Pod względem wygody korzystania serwis pozostawia nieco do życzenia – dotyczy to zwłaszcza mało precyzyjnej wyszukiwarki. Na plus należy zaliczyć darmowe próbki utworów i brak zabezpieczeń oferowanych plików (MP3 i WMA).

Zaletą serwisu są też ceny. Muzodajnia oferuje różnego rodzaju abonamenty, pozwalające na pobieranie każdego miesiąca od 25 do 250 utworów. Cena rocznego abonamentu waha się od 96 do 288 zł brutto, co oznacza, że legalna muzyka z Internetu nie musi być droga! W przypadku najwyższego abonamentu cena jednego utworu wynosi zaledwie 10 groszy.

Pod tym względem Muzodajnia jest bezkonkurencyjna. Przystępne ceny w połączeniu z bogatą ofertą sprawiają, że obecnie jest to – moim zdaniem – najlepsza propozycja dla wszystkich wielbicieli muzyki.

Ovi

Własny sklep – Ovi – ma również Nokia. Jest to część większego serwisu z wszelkiego rodzaju cyfrowymi  treściami. Znajdujące się w ofercie pliki MP3 są pozbawione zabezpieczeń.

Niestety oferowana przez Nokię muzyka z Internetu nie jest atrakcyjna – główną rolę odgrywa w tym wypadku wyjątkowo wysoka cena. 3,49 zł za utwór to – jak na polskie warunki – kwota zdecydowanie zbyt wygórowana.

Do zalet sklepu należą rozbudowane możliwości płacenia za muzykę. Poza typowymi kanałami dostępne są również karty prepaid, dostępne m.in. na stacjach paliw czy przy kasach hipermarketów.

Fan

Muzyka z Internetu to nie tylko pliki MP3. Zwolennicy tradycyjnych fizycznych nośników docenią ofertę sklepu Fan. Mimo mało atrakcyjnego wyglądu sklep deklaruje dostępność miliona różnego rodzaju wydawnictw muzycznych.

Spartański wygląd nie wpływa negatywnie na wygodę wyszukiwania i kupowania muzyki. Poza wyszukiwarką klienci mają do dyspozycji listę wielu kategorii. Obok typowych, jak m.in. gatunki muzyczne czy wykonawcy, internauci znajdą np. wielopaki, wydawnictwa audiofilskie czy końcówki nakładów.

Empik i Merlin

Empik i Merlin - niedoszli partnerzy, których połączenie zostało zablokowane przez UOKiK - to dwie bardzo silne marki na polskim rynku e-commerce. W przypadku obu sklepów muzyka stanowi zaledwie fragment oferty, jednak wybór wykonawców i albumów jest duży.

Merlin.pl
Merlin.pl

Oba serwisy mogą pochwalić się bogatą ofertą i silną marką. W przypadku Empiku warto ponadto zwrócić uwagę na ogólnopolską sieć dystrybucji. Dzięki temu zamówione w Sieci towary można odebrać w jednym z salonów Empiku, co pozwala uniknąć kosztów wysyłki.

Klub Dla Ciebie

Klub Dla Ciebie jest wprawdzie mniej znany od sieciowych gigantów, jednak jego oferta prezentuje się całkiem ciekawie. Serwis nie jest typowym sklepem muzycznym, w jego asortymencie znajdują się również książki i multimedia.

Miłośnicy nieco starszych nagrań mogą skorzystać z ciekawej promocji, dzięki której płyty CD można kupić za niecałe 18 zł! Atrakcyjność oferty zwiększa sieć oddziałów – mieszkańcy kilku największych miast mogą w nich odebrać zamówiony towar bez ponoszenia kosztów przesyłki.

Zaprezentowane wyżej sklepy to oczywiście tylko niewielki wycinek całego rynku. Czy kupujecie muzykę z Internetu? Jeśli tak, to w których serwisach?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.