Na tę plastikową blondynkę nie będzie Cię stać [wideo]

Nie od dzisiaj wiadomo, że piękne, unikatowe i puste laleczki nie są tanie. Aby je kupić, trzeba często słono za to zapłacić. Idealnym przykładem może być pewna lalka Barbie warta ponad 862 000 zł.

Barbie
Barbie
Marcin Krzewicki

Nie od dzisiaj wiadomo, że piękne, unikatowe i puste laleczki nie są tanie. Aby je kupić, trzeba często słono za to zapłacić. Idealnym przykładem może być pewna lalka Barbie warta ponad 862 000 zł.

Barbie pojawiła się w1959 roku. Od tego czasu - zupełnie jak globtroter - była, jest i będzie spotykana chyba w każdym kraju na świecie. Jednak nie o samym sukcesie marki będziemy mówić, ale o wyjątkowym modelu, który został stworzony nie przez firmę Mattel, ale przez australijskiego jubilera Stefano Canturi. Sztukmistrz - rzecz jasna - nie wyprodukował własnej zabawki pod zastrzeżona nazwą i znakiem handlowym. Uczynił to na zlecenie samego producenta lalki.

Unikalna wersja Barbie powędrowała na aukcję domu aukcyjnego Christie w Nowym Jorku. Nie dlatego, że jubiler wygrawerował na tyłach lalki swoje nazwisko, ale ponieważ wyposażył miniaturową, plastikową blondynkę w drogie dodatki - diamenty, różowy brylant i inne piekielnie drogie "kamiory".

Nie będę nikogo okłamywał. Lala miała wzięcie jak sto diabłów! Na licytacji osiągnięto cenę 302 500 dol., czyli jakieś 862 125 zł. Nasuwa się pytanie: co zrobi Barbie z taką kasiorą? Otóż ta pusta, plastikowa, miniaturowa blondynka przeznaczy cały dochód z aukcji na narodową fundację zajmującą się badaniami nad rakiem piersi. Widzicie, jak pozory mylą?

The Making of 'Barbie by Stefano Canturi'

Źródło: bornrich

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.