Nachalny telemarketer? Wystarczy, że tak odpowiesz
Telemarketerzy często rozpoczynają rozmowy, oferując "ofertę nie do odrzucenia". Jak skutecznie ich zniechęcić do dalszego kontaktu? Jak podaje portal WP Kobieta, Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśniła, że należy zdecydowanie poinformować, iż blokujemy nasze dane u danego administratora.
Każdy z nas przynajmniej raz w życiu odebrał telefon z propozycją od telemarketera. Często zastanawiamy się, dlaczego to właśnie my jesteśmy celem ich telefonów i skąd mają nasz numer. Odpowiedzi są proste – sami często wyrażamy zgodę na kontakt, nie czytając regulaminów podczas zakupów online.
Nachalny telemarketer. Jak zniechęcić do dalszej rozmowy
Jak przypomina portal WP Kobieta, Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w programie "Dzień Dobry TVN" przedstawiła, jakie słowa warto wypowiedzieć, aby skutecznie zniechęcić telemarketerów do dalszego kontaktu.
- Za każdym razem, jak dzwoni do nas telemarketer, jesteśmy uprzejmi, jesteśmy konsumentami, którzy są świadomi, którzy są dobrymi ludźmi, ale, uwaga, musimy stanowczo powiedzieć, że blokujemy dane u tego administratora. Co to spowoduje? To nie spowoduje zastopowania wszystkich telefonów świata, ale przynajmniej w tej jednej części - tak. I tak konsekwentnie do wszystkich, którzy do nas dzwonią - zaznaczyła.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wspomniała, że telemarketerzy mogą kontaktować się z osobami, które wcześniej wyraziły na to zgodę, na przykład poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas zakupu. Jest to podstawowa zasada, o której często zapominamy.
Jak postępować w rozmowie z telemarketerami?
Aneta Wrona, ekspertka ds. komunikacji, zasugerowała, by prowadzić rozmowy z telemarketerami w sposób uprzejmy, ale stanowczy. Zaznaczyła, że żaden telemarketer nie zrezygnuje po pierwszym "nie", jednak po kilku odmowach może się wycofać.
Zwróciła również uwagę na istotną zasadę dotyczącą prowadzenia rozmów z telemarketerami.
- Nigdy nie podejmować decyzji zakupowych podczas tego telefonu. Odłożyć, dać sobie czas na przemyślenie, na sprawdzenie w internecie, czy przypadkiem ta sama usługa, ten sam produkt nie kosztuje 1/4 ceny - podkreśliła Aneta Wrona.