Nadchodzi nowy, wygodniejszy Facebook. Czy będzie pożerać jeszcze więcej czasu?

Użytkowników Facebooka czekają kolejne zmiany – zmiany, na które chyba nikt nie będzie narzekać. Wprowadzony zostanie zupełnie nowy, piękniejszy, pełen zdjęć i bardziej przejrzysty News Feed z możliwością sortowania wiadomości. Czy sprawi, że będziemy na FB spędzać jeszcze więcej czasu?

Nowy Facebook (Fot. http://www.facebook.com/about/newsfeed)
Nowy Facebook (Fot. http://www.facebook.com/about/newsfeed)
Marta Wawrzyn

11.03.2013 | aktual.: 13.01.2022 12:23

Użytkowników Facebooka czekają kolejne zmiany – zmiany, na które chyba nikt nie będzie narzekać. Wprowadzony zostanie zupełnie nowy, piękniejszy, pełen zdjęć i bardziej przejrzysty News Feed z możliwością sortowania wiadomości. Czy sprawi, że będziemy na FB spędzać jeszcze więcej czasu?

W ramach wiosennych porządków Facebook posprzątał News Feed. I choć zmiany trudno nazwać radykalnymi (na pewno nie są one tak radykalne jak wprowadzenie Timeline'u), to różnicę widać już na pierwszy rzut oka.

Co zmieni się na Facebooku?

O nowym News Feedzie Facebook poinformował na konferencji pod koniec zeszłego tygodnia. Wola jego twórców jest taka, by FB zaczął przypominać spersonalizowaną gazetę, którą tworzą znajomi użytkownika zgodnie z jego upodobaniami.

Zajawki statusów, zdjęcia i wszelkie inne miniatury w News Feedzie będą większe, co nada Facebookowi przejrzystość. Użytkownik nie będzie już miał wrażenia, że brodzi w zalewie rzuconych bez ładu i składu postów, zdjęć i klipów wideo. Ale na tym nie koniec – jeśli zechce, będzie mógł odtwarzać wideo i przeglądać zdjęcia z poziomu samego strumienia.

Wszystko będzie uporządkowane, a porządkującym zostanie sam użytkownik. Każdy z nas będzie mógł sam wybrać, jakiego rodzaju treści interesują go najbardziej. Zyskamy dostęp do filtrów, dzięki którym będziemy mogli w bardzo łatwy sposób sortować wiadomości, wybierając na przykład tylko zdjęcia albo tylko to, co opublikowali nasi znajomi. Albo tylko wiadomości związane z ich aktywnością muzyczną czy grami. Albo tylko wiadomości od grup.

Obraz

Jak widać na obrazku powyżej, jest kilka opcji i wielu użytkowników pewnie będzie sprawdzało wiadomości, używając codziennie nie jednego, ale kilku filtrów. Oczywiście, twórcom tej funkcji chodzi nie tylko o to, żeby nam było wygodniej, ale też o to, byśmy spędzali na Facebooku jeszcze więcej czasu.

Zmiany nie sprowadzają się oczywiście do tego, że Facebook będzie bardziej kolorowy, przejrzysty i pełen zdjęć. Jasne, nowy design też jest bardzo ważny, ale klucz do sukcesu to użyteczność. Jednym z najlepszych pomysłów jest przeniesienie do wersji desktopowej Facebooka menu dostępnego w wersjach mobilnych serwisu.

Prawie jak Google+?

Obraz

Malkontenci zauważyli jeszcze jedną rzecz: że Facebook po zmianach będzie przypominał z wyglądu Google+. Pytanie tylko, jakie to ma znaczenie, skoro to FB, a nie G+ używa miliard ludzi na świecie.

Jak mieć nowy News Feed wcześniej niż inni?

Czytając przez weekend opinie na temat zmian w Facebooku, natrafiłam na wpis Grzegorza Marczaka, który nowy News Feed już ma i jest zadowolony. Twierdzi, że wygląda to nieźle, a i możliwość selekcjonowania informacji się przydaje. Ba, jego zdaniem to najlepsza ewolucja interfejsu FB w historii.

Ja nowego Facebooka niestety jeszcze nie mam, ale pozwoliłam sobie zapisać się w kolejce oczekujących na niego. Nie wiem niestety, ile takie oczekiwanie trwa. Ale jeśli chcecie wyprzedzić swoich znajomych i mieć odświeżony News Feed wcześniej, zajrzyjcie tutaj i kliknijcie duży zielony przycisk "Join Waiting List" na dole strony.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.