Nadchodzi nowy, wygodniejszy Facebook. Czy będzie pożerać jeszcze więcej czasu?
Użytkowników Facebooka czekają kolejne zmiany – zmiany, na które chyba nikt nie będzie narzekać. Wprowadzony zostanie zupełnie nowy, piękniejszy, pełen zdjęć i bardziej przejrzysty News Feed z możliwością sortowania wiadomości. Czy sprawi, że będziemy na FB spędzać jeszcze więcej czasu?
11.03.2013 | aktual.: 13.01.2022 12:23
Użytkowników Facebooka czekają kolejne zmiany – zmiany, na które chyba nikt nie będzie narzekać. Wprowadzony zostanie zupełnie nowy, piękniejszy, pełen zdjęć i bardziej przejrzysty News Feed z możliwością sortowania wiadomości. Czy sprawi, że będziemy na FB spędzać jeszcze więcej czasu?
W ramach wiosennych porządków Facebook posprzątał News Feed. I choć zmiany trudno nazwać radykalnymi (na pewno nie są one tak radykalne jak wprowadzenie Timeline'u), to różnicę widać już na pierwszy rzut oka.
Co zmieni się na Facebooku?
O nowym News Feedzie Facebook poinformował na konferencji pod koniec zeszłego tygodnia. Wola jego twórców jest taka, by FB zaczął przypominać spersonalizowaną gazetę, którą tworzą znajomi użytkownika zgodnie z jego upodobaniami.
Zajawki statusów, zdjęcia i wszelkie inne miniatury w News Feedzie będą większe, co nada Facebookowi przejrzystość. Użytkownik nie będzie już miał wrażenia, że brodzi w zalewie rzuconych bez ładu i składu postów, zdjęć i klipów wideo. Ale na tym nie koniec – jeśli zechce, będzie mógł odtwarzać wideo i przeglądać zdjęcia z poziomu samego strumienia.
Wszystko będzie uporządkowane, a porządkującym zostanie sam użytkownik. Każdy z nas będzie mógł sam wybrać, jakiego rodzaju treści interesują go najbardziej. Zyskamy dostęp do filtrów, dzięki którym będziemy mogli w bardzo łatwy sposób sortować wiadomości, wybierając na przykład tylko zdjęcia albo tylko to, co opublikowali nasi znajomi. Albo tylko wiadomości związane z ich aktywnością muzyczną czy grami. Albo tylko wiadomości od grup.
Jak widać na obrazku powyżej, jest kilka opcji i wielu użytkowników pewnie będzie sprawdzało wiadomości, używając codziennie nie jednego, ale kilku filtrów. Oczywiście, twórcom tej funkcji chodzi nie tylko o to, żeby nam było wygodniej, ale też o to, byśmy spędzali na Facebooku jeszcze więcej czasu.
Zmiany nie sprowadzają się oczywiście do tego, że Facebook będzie bardziej kolorowy, przejrzysty i pełen zdjęć. Jasne, nowy design też jest bardzo ważny, ale klucz do sukcesu to użyteczność. Jednym z najlepszych pomysłów jest przeniesienie do wersji desktopowej Facebooka menu dostępnego w wersjach mobilnych serwisu.
Prawie jak Google+?
Malkontenci zauważyli jeszcze jedną rzecz: że Facebook po zmianach będzie przypominał z wyglądu Google+. Pytanie tylko, jakie to ma znaczenie, skoro to FB, a nie G+ używa miliard ludzi na świecie.
Jak mieć nowy News Feed wcześniej niż inni?
Czytając przez weekend opinie na temat zmian w Facebooku, natrafiłam na wpis Grzegorza Marczaka, który nowy News Feed już ma i jest zadowolony. Twierdzi, że wygląda to nieźle, a i możliwość selekcjonowania informacji się przydaje. Ba, jego zdaniem to najlepsza ewolucja interfejsu FB w historii.
Ja nowego Facebooka niestety jeszcze nie mam, ale pozwoliłam sobie zapisać się w kolejce oczekujących na niego. Nie wiem niestety, ile takie oczekiwanie trwa. Ale jeśli chcecie wyprzedzić swoich znajomych i mieć odświeżony News Feed wcześniej, zajrzyjcie tutaj i kliknijcie duży zielony przycisk "Join Waiting List" na dole strony.