Najstarsza gra komputerowa wzbogacona o augmented reality [wideo]

Rozszerzona rzeczywistość może mieć wiele zastosowań. Jednym z nich może być przywracanie do życia najstarszych gier komputerowych. Zobacz jak wygląda rozgrywka w odświeżoną wersję kultowego Ponga.

Ping (fot. Niklas Roy)
Ping (fot. Niklas Roy)
Maciek Kurek

10.07.2011 09:00

Rozszerzona rzeczywistość może mieć wiele zastosowań. Jednym z nich może być przywracanie do życia najstarszych gier komputerowych. Zobacz jak wygląda rozgrywka w odświeżoną wersję kultowego Ponga.

Pong to nie historia, to prehistoria gier komputerowych (w tym roku kończy 39 lat). Zasady są banalnie proste. Dwie paletki i piłka, którą gracze odbijają między sobą. Czy można wycisnąć coś więcej z tej archaicznej gry? Okazuje się, że tak!

Na oryginalny pomysł wskrzeszenia Ponga wpadł pewien wynalazca. Niklas Roy połączył ogień z wodą - najstarszą grę komputerową wzbogacił o sterowanie wykorzystujące mechanizm rozszerzonej rzeczywistości.

Ping (fot. Niklas Roy)
Ping (fot. Niklas Roy)

Ping czyli wersja Ponga opracowana przez Niklasa różni się nieco od oryginału. Nie znajdziemy w niej paletek, składających się z rzędu pikseli ani prostych kontrolerów. Zestaw składa się z kamery i specjalnego oprogramowania. Do odbijania piłeczki wystarczą dłonie graczy, poruszane w polu widzenia kamery. Szczególnie interesująco wygląda efekt „złapania” piłki, który możecie zobaczyć na filmie poniżej.

Wynalazca wciąż pracuje nad swoim programem. Jego Pong wciąż nie zlicza punktów zdobytych przez graczy. Patrząc na to jak sprawnie można łączyć gry z poprzedniego stulecia z technologiami XXI w. można zadać pytanie – co będzie następne? Może Pacman?

Źródło: Ubergizmo

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.