Następny wielki hit twórców FarmVille? Nowa gra wchodzi na Facebooka

Producent gier na Facebooka proponuje jego użytkownikom kolejny potencjalny hit. Co ciekawe, stosuje przy tym zupełnie inną strategię zdobywania graczy niż dotychczas.

Nowy wielki hit Zyngi? (Fot. The Pioneer Trail)
Nowy wielki hit Zyngi? (Fot. The Pioneer Trail)
Michał Michał Wilmowski

16.08.2011 09:42

Producent gier na Facebooka proponuje jego użytkownikom kolejny potencjalny hit. Co ciekawe, stosuje przy tym zupełnie inną strategię zdobywania graczy niż dotychczas.

Im więcej graczy, tym lepiej – takie było dotychczasowe myślenie Zyngi. Promując w zeszłym roku swój poprzedni wcale nie tak wielki hit, FrontierVille, firma zachęcała użytkowników do spamowania informacjami o grze i wirusowego "zarażania" znajomych. Mimo to grę "lubi" dziś zaledwie 1,6 mln osób.

Choć do popularności FarmVille'a jej daleko, Zynga wypuszcza sequela gry o kolonizacji Dzikiego Zachodu o nazwie Pioneer Trail. Co ciekawe, gracze już nie będą spamować informacjami o niej na Facebooku. Nie będą, bo twórcy im nie pozwolą.

Liczba graczy w Pioneer Trail jest bowiem mocno ograniczona. Każdy użytkownik może zaprosić do wspólnego zdobywania Zachodu tylko trzech znajomych.

Pioneer Trail nie ma więc szans stać się grą masową, ma za to szanse przyciągnąć osoby, które będą jej poświęcać naprawdę dużo czasu. Wymaga ona bowiem więcej zaangażowania oraz interakcji z innymi graczami.

To zupełnie nowy sposób myślenia w przypadku Zyngi. Dotychczas chodziło po prostu o to, żeby zdobyć jak najwięcej graczy, którzy kupowaliby jak najwięcej wirtualnych dóbr.

Ten biznesowy zwrot o 180 stopni nie oznacza, że Zynga całkowicie zmienia strategię. Prawdopodobnie po prostu próbuje czegoś nowego na tej jednej, konkretnej grze. Starsze będą rozprzestrzeniały się w ten sam sposób co do tej pory.

Producent, jeśli chce się rozwijać, musi myśleć o zmianach. Zwłaszcza że Google+ ma już własne gry, z których tylko jedną (pokera) wyprodukowała Zynga.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.