"Newsweek" kontra "Przekrój" - facebookowa wojna znanych tygodników

Podobno przykład idzie z góry. Zakładając, że wojujący webcelebryci są nieco mniej opiniotwórczy od tygodników, stare przysłowie się nie sprawdza. Przykład idzie z dołu! Tygodniki ruszyły na sieciową wojnę. Dlaczego?

"Newsweek" kontra "Przekrój" - facebookowa wojna znanych tygodników 1Kto wygra to starcie? (Fot. Flickr/hans s/Lic. CC by-nd)
Łukasz Michalik

Podobno przykład idzie z góry. Zakładając, że wojujący webcelebryci są nieco mniej opiniotwórczy od tygodników, stare przysłowie się nie sprawdza. Przykład idzie z dołu! Tygodniki ruszyły na sieciową wojnę. Dlaczego?

W jaki sposób konkurujące tytuły prasowe mogą pokazać, który jest lepszy? Do tej pory wydawało się to proste – wyniki sprzedaży nie pozostawały złudzeń, które czasopismo bardziej cenią czytelnicy.

Zamiast niedawnych sporów dotyczących sposobu liczenia sprzedanego nakładu „Newsweek” postanowił zrobić coś nowego – skrytykować konkurencyjny „Przekrój” na jego własnym fanpage’u. Na Tablicy „Przekroju” pojawił się następujący wpis:

"Newsweek" kontra "Przekrój" - facebookowa wojna znanych tygodników 2
Wpis
Zapraszamy na nasz fanpage! My nie zaniedbujemy fanów, nie pozwalamy na spam i nie zamykamy treści! (choć wydanie na iPada, oczywiście, też mamy).

„Przekrój” odpowiedział:

"Newsweek" kontra "Przekrój" - facebookowa wojna znanych tygodników 3
Odpowiedź
Jeszcze nigdy w ciągu jednej nocy nie zyskaliśmy tylu fanów. Podziękowania dla Was, a także dla Newsweeka Polska! A naszym użytkownikom dziękujemy za aktywność. Wiemy, że nie jesteśmy idealni, ale na pewno nie będziemy kasować wpisów tylko dlatego, że są wobec nas krytyczne. Miłego dnia.

Zgodnie z zasadą: najlepszą obroną jest atak, „Przekrój" przeszedł do kontrofensywy, ogłaszając na Tablicy Newsweeka ograniczony czasowo konkurs. Każdy, kto w ustalonym czasie wysłał na redakcyjny adres „Przekroju” e-mail, otrzymał nagrodę niespodziankę.

„Newsweekowi” puściły nerwy i usunął ten wpis, publikując jednocześnie na fanpage’u „Przekroju” krótkie wyjaśnienie:

"Newsweek" kontra "Przekrój" - facebookowa wojna znanych tygodników 4
Wyjaśnienia
Czujemy się w obowiązku odpowiedzieć - BARDZO PRZEPRASZAMY Tygodnik Przekrój za usunięcie wpisu na naszej ścianie i doceniamy reakcję utrzymaną w dobrym guście, jak przystało na pismo z taką tradycją. Ze swojej strony życzymy wiernych fanów i atrakcyjnej zawartości na stronie, a także pozwoliliśmy sobie Was polubić :).

To na razie ostatni akcent sieciowej wymiany uszczypliwości. Zastanawia jednak powód takich działań. Czyżby marketingowcy „Newsweeka” doszli do wniosku, że atak na „Przekrój” przyniesie wymierne korzyści?

Warto w tym miejscu przypomnieć, że „Przekrój” – mimo wprowadzonych przez nowego właściciela zmian, a może właśnie z ich powodu – nie może pochwalić się dobrymi wynikami sprzedaży.

Przejmując półtora roku temu tygodnik, jego obecny właściciel, Grzegorz Hajdarowicz, ogłosił, że w ciągu trzech lat zdobędzie 120 tysięcy czytelników.

Wydanie papierowe może pochwalić się sprzedażą na poziomie nieco ponad 40 tys. egzemplarzy. Właściciel nie traci jednak optymizmu – brakujących czytelników ma zamiar szukać nie wśród klientów tradycyjnej prasy, ale wśród internautów.

Na razie tygodnik przebudował swoją stronę internetową, likwidując darmowy dostęp do treści. W zamian internauci dostali płatny Nawigator, zawierający teksty z „Przekroju” i „Sukcesu”.

Co sądzicie o wzajemnych uszczypliwościach obu tygodników? Czy wojenki na Facebooku mogą – Waszym zdaniem – mieć przełożenie na wyniki sprzedaży obu tytułów?

Źródło: Spider's Web

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze