(nie całkiem) Charytatywna kampania Bing

Microsoft w dość specyficzny sposób rozumie pojęcie "charytatywność". Niby chciał dobrze, niby promocję Bing połączył z działalnością dobroczynną, niby obiecał, że za każde 10 użyć wyszukiwarki Bing przekaże 5 pensów na cele charytatywne (konkretnie kampanię Sport Relief). Niestety, w tym celu należy używać IE. Tylko i wyłącznie.

(nie całkiem) Charytatywna kampania Bing
Paweł Piejko

01.03.2010 23:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Microsoft w dość specyficzny sposób rozumie pojęcie "charytatywność". Niby chciał dobrze, niby promocję Bing połączył z działalnością dobroczynną, niby obiecał, że za każde 10 użyć wyszukiwarki Bing przekaże 5 pensów na cele charytatywne (konkretnie kampanię Sport Relief). Niestety, w tym celu należy używać IE. Tylko i wyłącznie.

Bing to mało popularna wyszukiwarka, choć trzecia na świecie (3,16% udziału). To kolejna próba Microsoftu (po takich projektach, jak: live.com i MSN Search), mająca za zadanie powstrzymać prymat Google. Niewątpliwie, zadanie jest to niezwykle trudne, nie dziwi więc, że Ballmer i spółka zdecydowali się na niecodzienną promocję. W tym celu Microsoft obiecał, że odda 5 pensów na akcję Sport Relief za każde 10 wyszukań w Bing. Kampania gromadzi pieniądze na rzecz najbiedniejszych. W tym celu gigant z Redmond stworzył specjalny serwis GiveWithBing.com.

Gdy akcja ruszyła okazało się jednak, że szczytna idea nie dotyczy rywalizujących z IE przeglądarek: Safari Apple, Firefoksa, Chrome, czy Opery. Microsoft jest hojny tylko, gdy wierny user korzysta z IE. Jeśli strona natknie się na inną przeglądarkę, użytkownik ujrzy to co ja, czyli poniższy komunikat:

Obraz

Co ciekawe, aby wyszukania zliczały się, potrzeba zainstalować nie tylko IE, lecz także specjalną wtyczkę do przeglądarki MS, która natychmiast ustawia Bing jako domyślną wyszukiwarkę oraz stronę startową, czego pewnie nie zrobiłby nikt przy zdrowych zmysłach... Ot, życie - charytatywność charytatywnością, a biznes biznesem...

Źródło: PCpro

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.