Niebezpieczne linie lotnicze
Ostatnio pisałam o rzeczach, których nie można przewozić w samolotach. Nie są to wszystkie zakazy i ograniczenia związane z podróżami powietrznymi. Istnieje również, wystosowana przez Unię Europejską, 'Czarna lista' linii lotniczych. Jest to spis stworzony po raz pierwszy w 2006 roku, aktualizowany co parę miesięcy.
Ostatnio pisałam o rzeczach, których nie można przewozić w samolotach. Nie są to wszystkie zakazy i ograniczenia związane z podróżami powietrznymi. Istnieje również, wystosowana przez Unię Europejską, 'Czarna lista' linii lotniczych. Jest to spis stworzony po raz pierwszy w 2006 roku, aktualizowany co parę miesięcy.
Trafiają na niego przewoźnicy zaniedbujący przeglądy techniczne i używające przestarzałych lub zniszczonych maszyn. Zdarza się, że nie wszystkie, a jedynie część samolotów danej linii zostaje zapisana na listę. Poza lądowaniem na unijnych lotniskach, przewoźnicy z listy nie mogą nawet korzystać z przestrzeni lotniczej nad UE.
Unia Europejska i jej państwa członkowskie pracują z organami bezpieczeństwa aby podnieść standardy bezpieczeństwa latania na całym świcie. Niestety w innych krajach do podniesienia standardów bezpieczeństwa na całym świecie, to jednak nadal niektóre linie lotnicze działające w warunkach poniżej istotnych poziomów bezpieczeństwa.
Najciekawszym krajem w tym rankingu jest oczywiście... Indonezja. Poza sześcioma przewoźnikami (Garuda Indonesia, Airfast Indonesia, Mandala Airlines, Ekspres Transportasi Antarbenua, Indonesia Air Asia i Metro Batavia), wszystkie linie lotnicze mają zakaz lotów do Europy. Cóż, może ktoś ma ochotę na specyficzną animację na ten temat:
Ograniczenia nałożone według ostatnio zaktualizowanej listy są także na Afganistan (afghan Airlines), Ghana (Meridian Airways), Iran (Iran Air, poza czternastoma samolotami A300, czterema A310 i jednym B737), Kambodża (Siem Reap Airways International), Angola (wszyscy przewoźnicy, z wyjątkiem trzech Boeingów B-777 i czterech Boeingów B-737-700 TAAG Angola Airlines), Gabon (wszyscy przewoźnicy, z wyjątkiem dwóch Falconów 50 i dwóch Falconów 900 linii Afrijet, jednego Boeinga 767 linii Gabon Airlines oraz jednego Challengera CL-601 i jednego HS-125-800 linii Nouvelle Air Affaires Gabon). Całkowite zakazy przelotów nad Europą, na wszystkie swoje linie, otrzymały Benin i Filipiny.
Czy te linie wyglądają na groźne?
Philippine Airlines
Lepiej więc sprawdzajcie przed odlotem, czy linia lotnicza, jaką zamierzacie podróżować nie należy czasem do gatunku 'spadamair'.
foto: wikimedia.org