Niedzielna awaria chmury Amazonu

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

20.07.2009 13:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

19 lipca, w niedzielę, doszło do poważnej awarii platformy Elastic Compute Cloud Amazonu. Nawet strona główna najpopularniejszego sklepu internetowego na świecie była przez pewien czas niedostępna.

19 lipca, w niedzielę, doszło do poważnej awarii platformy Elastic Compute Cloud Amazonu. Nawet strona główna najpopularniejszego sklepu internetowego na świecie była przez pewien czas niedostępna.

Problemy pojawiły się o 21:30 czasu polskiego. Śledząca aktywność w ramach Amazon Web Services usługa Service Health Dashboard stwierdziła, że na terenie USA zaczęły ginąć pakiety. Potem problemy pojawiły się w ramach sieci dostarczania treści Amazon CloudFront.

Ucierpiało także targowisko ofert dla wolnych strzelców Mechanical Turk oraz usługa składowania danych SimpleDB. Amazon zareagował błyskawicznie - większość usterek została usunięta w ciągu kwadransa.

Była to już druga awaria tego lata. Pierwsza miała miejsce 11 czerwca - w jedno z centrów danych EC2 uderzył wtedy piorun. Wcześniej Amazon miał problemy w lutym 2008 i październiku 2007 roku.

Mimo że usterki zazwyczaj nie są poważne i nie zdarzają się często skutecznie podważają zaufanie do infrastruktury wykorzystującej model chmury. Docelowo ma ona zarządzać kluczowymi procesami biznesowymi - na przykład transakcjami giełdowymi. Dlatego wymagania są wysokie.

Źródło: Webhosting

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)