Niedzielny przegląd: Diabły, zniżki, wywiady i rupiecie
Niedzielny przegląd artykułów o grach wideo przynosi nowe spojrzenie na Diablo III, pierwsze opinie o Capcomowym Dragon’s Dogma oraz przeglądy rupieci. Poza recenzjami hitów w branży dzieje się znacznie więcej ciekawych rzeczy, które można łatwo przegapić. Zapraszam do poczytania, w ten smutny dzień tygodnia.
Pikselowe kurczaki Was witają.
Piotr Rusewicz
27.05.2012 21:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedzielny przegląd artykułów o grach wideo przynosi nowe spojrzenie na Diablo III, pierwsze opinie o Capcomowym Dragon’s Dogma oraz przeglądy rupieci. Poza recenzjami hitów w branży dzieje się znacznie więcej ciekawych rzeczy, które można łatwo przegapić. Zapraszam do poczytania, w ten smutny dzień tygodnia.
- Gamasutra i David Cage(http://www.gamasutra.com/view/feature/171004/beyond_heavy_rain_david_cage_on_.php): Wywiad z gościem, który dał branży Heavy Rain, czyli autorem którego albo bardzo się lubi…albo nie trawi zupełnie. Jak zwykle dużo mówi, jak zwykle ma złote usta.
- Eurogamer o Diablo III hardcore mode(http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-23-going-hardcore-in-diablo-3): świetnie napisany, ciekawy i mocno trafny artykuł o graniu w Diablo III na wyższych poziomach trudności, o radości z grindu, o wszystkim tym czym stoją hack & slashe. Przyznam szczerze, że zachęciło mnie do powrotu do gry.photo position=\inside\28002/photo
- Na niezgranych Cascad(http://www.niezgrani.pl/2012/05/27/krzywym-okiem-czy-gry-to-sztuka-odcinek-265/) jako kolejny szaleniec pisze o tym, czy gry to sztuka: „Sztuka to pojęcie, którym coraz więcej osób zwyczajnie rzyga –zwłaszcza wtedy kiedy po raz kolejny zaczyna się je łączyć z grami, i trudno im się dziwić. Mimo to, jest to ważny temat, który powinien powracać. Z szacunku dla waszego i swojego czasu nie zamknę go w ramach kolejnego elaboratu o tym jakie to Shadow of the Colossus jest niesamowite i Braid magiczny, i że gry poruszają uczucia jak Syzyf kamienia. Lepiej poszukać w tym wszystkim trochę sensu.”
- Podobną rozkminę podejmuje Jeff Vogel,(http://jeff-vogel.blogspot.com/2012/05/more-boring-stuff-on-why-video-games.html) autor gier z katalogu Spiderweb Software: “(…) yes, I did allow the player to do a pretty horrible thing with no punishment. And I have written games in which the player can choose to do things that are even worse. Why did I do this? Because computer games are art.”
- Hed na gameplay.pl(http://gameplay.pl/news.asp?ID=68348) rozpisuje swoje pierwsze wrażenia z Dragon’s Dogma, gametrailers i Classic Game Room wideorecenzuje grę.
Classic Game Room - DRAGON'S DOGMA review
- Tommik na gameplay(http://gameplay.pl/news.asp?ID=68352).pl kontruje jako gry były całym złem tego świata.
- Dark Archon ponownie wybiera się na targi rupieci(http://arhn.eu/pl/2012/05/targi-rupieci-2/) celem poszukania tanich i dobrych gadżetów z gier wideo.
- Ruszyło piąte Indie Gala(http://indiegala.com) oferujące kilkanaście gier za kilka dolców, w tym Ninja Blade, Puzzle Kingdoms, Beat Hazard.
- Ruszyło Build A Bundle(http://groupees.com/bab), czyli bundel niezależnych gier, gdzie sami budujemy sobie zestaw z kilkunastu gier, w tym Dark Falls oraz polskiego Necrovision. Cena minimalna to jeden dolar za grę.
- Ruszyła wyprzedaż Because We May(http://www.becausewemay.com/), oferująca obniżki na kilkadziesiąt gier na PC, Maca i telefony.
- Wciąż trwa Bundle-in-A-Box(http://bundle-in-a-box.com/), zestaw tanich i dobrych gier przygodowych.
- photo position=\inside\28003/photo
- Na Steam można zamawiać przedpremierowo film o grach niezależnych, Indie Game – The Movie.
- Eurogamer recenzuje Radeon HD 7970M(http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-radeon-7970m-alienware-m17x-r4-review)
- Na Siliconera wywiad(http://www.siliconera.com/2012/05/25/reflections-on-the-class-of-heroes-ii-campaign-with-gaijinworks-and-monkeypaw/) dotyczący kondycji jRPG na zachodzie, lokalizacji tych gier i wielu, wielu innych rzeczy: „There’s definitely a smaller active JRPG fanbase now than when Working Designs was around, but I’d like to think that was due to a combination of that fanbase aging into grownup lives with less time for it and the game industry not handling the transition well of the next generation of fans that came up.”