Nintendo rządzi w USA i Japonii
Sony i Microsoft dodają nowe możliwości internetowe, pracują nad kontrolerami ruchowymi, inwestują miliony dolarów w cyfrową dystrybucję gier i filmów, a Nintendo? Nintendo stoi sobie spokojnie z boku i zarabia pieniądze. Jeśli myślicie, że rewelacyjne wyniki sprzedaży Modern Warfare 2 są w stanie konkurować z takimi tytułami jak Pokemon Platinum Version czy Wii Play, to jesteście w błędzie. Pojedyncze tytuły na Xboxa 360 i Playstation 3 mogą mieć lepsze wyniki, ale ogólne statystyki sprzedaży za rok 2009 pokazują wyraźnie, że to właśnie Nintendo rządzi w USA i Japonii.
Sony i Microsoft dodają nowe możliwości internetowe, pracują nad kontrolerami ruchowymi, inwestują miliony dolarów w cyfrową dystrybucję gier i filmów, a Nintendo? Nintendo stoi sobie spokojnie z boku i zarabia pieniądze. Jeśli myślicie, że rewelacyjne wyniki sprzedaży Modern Warfare 2 są w stanie konkurować z takimi tytułami jak Pokemon Platinum Version czy Wii Play, to jesteście w błędzie. Pojedyncze tytuły na Xboxa 360 i Playstation 3 mogą mieć lepsze wyniki, ale ogólne statystyki sprzedaży za rok 2009 pokazują wyraźnie, że to właśnie Nintendo rządzi w USA i Japonii.
Najpierw zerknijmy do USA. Poniżej prezentuję wyniki sprzedaży według IndustryGamers za okres do listopada 2009:
- Call of Duty: Modern Warfare 2 - Xbox 360 - Activision Blizzard - 4,2 miliona
- Wii Fit (z balance board) - Wii - Nintendo - 3,5 miliona
- Wii Sports Resort (z MotionPlus) - Wii - Nintendo - 2,4 miliona
- *Wii Mario Kart *(z kierownicą) - Wii - Nintendo - 2,2 miliona
- Wii Play (z Wiilotem) - Wii - Nintendo - 2,1 miliona
- Halo 3: ODST - Xbox 360 - Microsoft - 2 miliony
- Pokemon Platinum Version - DS - Nintendo - 1,9 miliona
- Call of Duty: Modern Warfare 2 - PS3 - Activision Blizzard - 1,9 miliona
- Madden NFL 10 - Xbox 360 - Electronic Arts - 1,5 miliona
- New Super Mario Bros. Wii - Wii - Nintendo - 1,4 miliona
Modern Warfare 2 na pierwszym miejscu nikogo chyba nie dziwi. Ale zwróćcie uwagę na ilość sprzętu i gier na platformy Nintendo. Z 10 miejsc, 6 zajmują produkty związane z Nintendo.
A jak sytuacja ma się w Japonii? Wyniki przytaczam za Famitsu:
- NDS Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies (Square Enix) – 4 038 990,
- NDS Pokemon Heart Gold / Soul Silver (Pokemon Co.) – 3 021 701,
- NDS Friend Collection (Nintendo) – 1 709 209,
- WII Wii Sports Resort (Nintendo) – 1 355 478,
- WII Wii Fit Plus (Nintendo) – 942 128,
- WII Monster Hunter 3 (Capcom) – 939 707,
- WII New Super Mario Bros. Wii (Nintendo) – 936 734,
- PSP Monster Hunter Freedom Unite (PSP the Best) (Capcom) – 886 898,
- NDS Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story (Nintendo) – 63 484,
- NDS Inazuma Eleven 2: Threat of the Invaders – Fire / Blizzard (Level 5) – 59 104.
Całkowita hegemonia Nintendo. Zaledwie jeden tytuł na platformę innego producenta.
Pamiętajcie o tych wynikach gdy następnym razem będziecie chcieli powiedzieć, że Wii to nie jest konsola nowej generacji. Pod względem szybkości procesora i wydajności karty graficznej może i nie. Ale pieniądze zarabia jak prawdziwy next-gen current-gen.
Źródło: industrygamers • nintendoeverything • Fot. hamron/Flickr