Nowa animacja twórców CGI Wiedźmina. Zobaczcie teaser filmu Koala

Koala nie dość, że wygląda zjawiskowo, jest dodatkowo demonstracją możliwości nowej technologii, z której korzysta Platige Image.

Kadr z animacji Koala
Kadr z animacji Koala
Źródło zdjęć: © Mat. prasowe

08.05.2020 | aktual.: 08.05.2020 10:27

Koala to nowa produkcja warszawskiego studia. Jest wynikiem działań R&D prowadzonych w zakresie silnika czasu rzeczywistego i stanowi przedsmak projektów tworzonych w oparciu o Unreal Engine 4. Technologia umożliwia niemal jednoczesną pracę kilku twórców nad tą samą sceną. Jak zapewniają sami artyści, środowisko Unreal Engine znacząco przyspiesza proces tworzenia animacji, a także istotnie zwiększa elastyczność zespołu produkcyjnego.

  • Od dłuższego czasu widzieliśmy ogromny potencjał drzemiący w silnikach czasu rzeczywistego. Ostatnie dwa lata to dynamiczny rozwój hardware'u, a także samych narzędzi potrzebnych do realizacji cinematików i VFXów. Wszystko to sprawia, że korzystanie z Unreal Engine pozwala nam na kompleksowe tworzenie bardziej wymagających form - komentuje Rafał Kidziński CG Supervisor w Platige Image.

W oczy rzuca się wykorzystanie systemu ray tracing, czyli technologii renderowania, polegającej na analizowaniu toru lotu promieni światła i ich rozpraszania po odbiciu się od powierzchni. Ray tracing w Unreal Engine 4 pokazuje efekty zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na wyrenderowanie obrazu, co w przypadku tradycyjnych silników renderingowych trwać może nawet wiele godzin.

  • Podczas pracy nad Koalą chcieliśmy w pełni wykorzystać możliwości jakie daje najnowsza wersja Unreal Engine 4. Wprowadzenie do silnika funkcji ray tracingu umożliwiło znaczny skok jakościowy, zdecydowanie zwiększający realizm warstwy wizualnej - dodaje Paweł Gajda CG Producer w Platige Image.

Całościowo Koala to krótka i klasyczna historia bohatera, który znalazł się w nieodpowiednim miejscu, w nieodpowiednim czasie. W trudnej sytuacji zmuszony jest do walki.

  • Wybór historii opartej o bijatykę nie jest przypadkowy. Taka forma pozwala w alegoryczny i prosty sposób opowiedzieć o zmaganiach jednostki z otaczającym ją światem. Każdy z nas mierzy się z sytuacjami które go przerastają i z którymi pragniemy umieć sobie radzić - dlatego chętnie identyfikujemy się z bohaterem, który tego dokonuje. Poza tym sceny walki dają w Platige możliwość pracy z wybitnymi kaskaderami, a to sama przyjemność - opisuje Anna Szustak, reżyser Koali ze studia Platige Image.

Koala jest pierwszym stworzonym w pełni przez Platige Image projektem, wykorzystującym możliwości Unreal Engine 4. Warszawskie studio ma w planach dalszą integrację tego środowiska ze swoim zapleczem technologicznym, co w przyszłości zaowocuje kolejnymi projektami opartymi o silnik czasu rzeczywistego.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.