Nowa polityka prywatności Google’a. Firma połączy informacje o Tobie z różnych usług

Strona głównaNowa polityka prywatności Google’a. Firma połączy informacje o Tobie z różnych usług
27.01.2012 10:00
Google chce wiedzieć o swoich użytkownikach jeszcze więcej (Fot. Heavy.com)
Google chce wiedzieć o swoich użytkownikach jeszcze więcej (Fot. Heavy.com)

Firma z Mountain View postanowiła uporządkować swoje zasady dotyczące prywatności użytkowników. Do niedawna każdy z produktów Google’a miał własną politykę prywatności, jednak firma wprowadza wspólne zasady dla wszystkich usług. Co się zmieni?

Firma z Mountain View postanowiła uporządkować swoje zasady dotyczące prywatności użytkowników. Do niedawna każdy z produktów Google’a miał własną politykę prywatności, jednak firma wprowadza wspólne zasady dla wszystkich usług. Co się zmieni?

Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Google’a poprzez jej stronę główną, pod formularzem wyszukiwania zobaczysz napis „Zmieniamy naszą politykę prywatności i warunki usług. To ważne. Dowiedz się więcej”. Warto skorzystać z sugestii i sprawdzić tę stronę, bo zakres zmian jest z punktu widzenia użytkownika bardzo istotny.

O ile nowe zapisy nie zmienią niczego w przypadku niezarejestrowanych internautów, zupełne inaczej przedstawia się sytuacja osób, które mają konta w którejś z usług Google’a.

Firma postanowiła zrobić to, co od lat spędza sen z oczu obrońcom prywatności – zebrać fragmenty Twojej sieciowej działalności z różnych miejsc i połączyć je w jeden profil konsumenta, zawierający kompletną wiedzę, jaką Google pozyskuje o Tobie z różnych usług.

Google Privacy Policy Update

Choć z punktu widzenia użytkownika takie rozwiązanie może okazywać się wygodne, zapewniając jeszcze lepiej spersonalizowane reklamy czy wyniki wyszukiwania, połączenie danych z wielu różnych usług wywołuje uzasadnione obawy.

Alma Whitten z Google’a próbuje rozwiać część z nich, zapewniając na firmowym blogu, że takie informacje nie zostaną sprzedane ani przekazane innym firmom. Otwarte pozostaje pytanie, czy w sytuacji ogromnego zasięgu Google’a i powiązania jego usług z różnymi aspektami życia użytkowników ma to jeszcze jakiekolwiek znaczenie.

Co firma wie na Twój temat? Można to sprawdzić na tej stronie, gdzie znajdziesz listę usług wraz z opcjami dotyczącymi prywatności. Nowe zasady wejdą w życie z dniem 1 marca 2012.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)