Nowa wersja Adblocka dla Chrome'a. Prawie tak dobra, jak firefoksowa
Pod koniec 2010 roku zespół ABP poinformował o wydaniu dodatku Adblock Plus w wersji dla Chrome'a. Niestety, jego działanie nie było idealne. Użytkownicy przeglądarki Google'a mają jednak powody do zadowolenia: najnowsza wersja dodatku jest pozbawiona wad poprzedniczki.
Pod koniec 2010 roku zespół ABP poinformował o wydaniu dodatku Adblock Plus w wersji dla Chrome'a. Niestety, jego działanie nie było idealne. Użytkownicy przeglądarki Google'a mają jednak powody do zadowolenia: najnowsza wersja dodatku jest pozbawiona wad poprzedniczki.
Poprzedni Adblock Plus dla Chrome’a bazował na dodatku AdThwart. Wprawdzie spełniał swoją funkcję, jednak zasada działania i skuteczność sprawiały, że użytkownicy porównujący wersje dla Firefoksa i Chrome’a wskazywali na przewagę dodatku dla przeglądarki Mozilli.
Najnowszy ABP dla Chrome’a korzysta już z tych samych filtrów, co wersja dla Firefoksa. Co istotne, wszystkie reklamy są blokowane – do tej pory cześć z nich była pobierana z serwera, a dodatek jedynie zapobiegał ich wyświetlaniu na stronie. Poprawiono również blokowanie reklam w serwisie YouTube.
Twórcy ABP wydają się być zadowoleni z efektu swojej pracy. W wypowiedzi dla serwisu Lifehacker przedstawiciel zespołu stwierdził, że:
Dodatek jest jeszcze w fazie beta, ponieważ nie ma tego samego interfejsu, co wersja dla Firefoksa. Mimo tego uważamy, że został wykonany ważny krok w kierunku skutecznego blokowania reklam bez efektów ubocznych i spadku wydajności.
Najnowszą wersję dodatku możesz pobrać ze strony producenta.
Źródło: Lifehacker