Nowe baterie litowo-powietrzne
Naukowcy z University of Dayton Research Institute (UDRI) twierdzą, że opracowali pierwszy akumulator litowo-powietrzny (nie mylić z cynkowo-powietrznym). Nie zawieraa on substancji ciekłych, dlatego nie będzie narażony na zapalenia i wybuchy.
Naukowcy z University of Dayton Research Institute (UDRI) twierdzą, że opracowali pierwszy akumulator litowo-powietrzny (nie mylić z cynkowo-powietrznym). Nie zawieraa on substancji ciekłych, dlatego nie będzie narażony na zapalenia i wybuchy.
Binod Kumar, inżynier badań i lider grupy powiedział, że uniwersytet poszukuje partnerów, którzy chcieliby licencjonować technologię do produkcji baterii i akumulatorów.
Naukowcy twierdzą, że przenośne baterie litowo-jonowe mają przede wszystkim wyższą gęstość energii niż inne rodzaje akumulatorków, chociażby takich jak kadm i nikiel. Dlatego też w przeszłości były niefortunne przypadki wybuchów i zapaleń z udziałem baterii litowo-jonowych.
Według zapewnień naukowców technologia litowo-powietrzna może być udostępniona za około 2 lata dla urządzeń elektronicznych, a za 8 lat będzie można ją wdrożyć do pojazdów elektrycznych.
Moim zdaniem odrobinę za późno podjęto kroki mające na celu podwyższenie bezpieczeństwa tego typu baterii. Dlaczego tak uważam? Sądzę, że za 8 lat technologia litowo-powietrzna dawno odejdzie do lamusa bo na horyzoncie są między innymi akumulatory cynkowo-powietrzne charakteryzujące się bardzo wysoką pojemnością. Wspomniałem o nich na początku artykułu. Mimo wszystko dokładne opracowanie procesu technologicznego ułatwi pracę nad nowymi typami baterii.
źródło: Greenoptimistic