Oficjalna informacja o sprzedaży Philipsa
Wczoraj informowałem Was o sprzedaży 70% akcji oddziału płaskich telewizorów firmy Philips chińskiej firmie TPV Technology. Dzisiaj uzupełniam te wieści o oficjalne stanowisko przedstawicieli Philipsa i TPV.
20.04.2011 11:22
Wczoraj informowałem Was o sprzedaży 70% akcji oddziału płaskich telewizorów firmy Philips chińskiej firmie TPV Technology. Dzisiaj uzupełniam te wieści o oficjalne stanowisko przedstawicieli Philipsa i TPV.
Firma Royal Philips Electronics poinformowała o przyjęciu warunków umowy dotyczącej długofalowego partnerstwa strategicznego, w ramach którego jej biznes telewizyjny zostanie przeniesiony do spółki joint venture utworzonej z przedsiębiorstwem TPV Technology. 70% akcji nowej spółki będzie należeć do TPV, natomiast 30% pozostanie własnością firmy Philips. I to już wiemy od wczoraj. Posłuchajmy jednak, co na ten temat mają do powiedzenia oficjalni przedstawiciele firmy.
Zawarte partnerstwo pozwoli odnosić sukcesy w bardzo dynamicznym przemyśle telewizyjnym - powiedział prezes firmy Philips, Frans van Houten. Poprzez zawarcie tego partnerstwa dążymy do zapewnienia obszarowi Philips TV dalszego rozwoju na rynku. Pozwoli ono wykorzystać mocne strony marki Philips, jej potencjał innowacyjny oraz relacje handlowe, a jednocześnie połączyć je z dodatkowym obszarem działalności oraz zdolnościami produkcyjnymi TPV. To rozstrzygające posunięcie stanowi krok we właściwym kierunku dla branży telewizyjnej, oddziału Consumer Lifestyle oraz całej firmy Philips.
Innymi słowy, proszę się nie niepokoić, wszystko jest zgodnie z planem. Prawda jest jednak taka, że nawet jeśli telewizory z logo Philipsa z rynku nie znikną, to mogą zmienić się diametralnie. Nie mówię, że to coś złego. Być może za jakiś czas okaże się, że pod skrzydłami TPV znana marka zacznie podbijać rynek. Chiński producent na pewno ma na to chrapkę.
Nawiązanie relacji z Philips jako partnerem w tym wspólnym przedsięwzięciu jest dla nas bardzo ekscytującym wydarzeniem - powiedział Jason Hsuan, prezes i dyrektor generalny TPV. Już od wielu lat współpracujemy z firmą Philips i jesteśmy przekonani, że wspólnie możemy stać się wiodącym graczem w światowej branży telewizyjnej. Dzisiejszy komunikat stanowi znaczący krok na drodze ku realizacji naszych ambicji wzrostu w sektorze telewizyjnym. Jestem niezmiernie zadowolony, że udało nam się pozyskać firmę Philips jako partnera.
Nowo utworzona spółka joint venture będzie odpowiedzialna za projektowanie, produkcję, dystrybucję, marketing oraz sprzedaż produktów z obszaru Philips TV w skali światowej, z wyjątkiem kontynentalnej części Chin, Indii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku oraz niektórych krajów Ameryki Południowej. Philips przekazał TPV prawa do wykorzystywania swojej marki w sferze biznesu TV, chociaż wykluczenie Chin i Stanów Zjednoczonych z obejmowanych umową obszarów jest dziwne. O światowej dominacji Philipsa w sferze płaskich paneli chyba nie może być mowy. Zresztą firma ma teraz inne priorytety.
Dzięki utworzonemu partnerstwu niedawno zmodernizowany sektor Consumer Lifestyle będzie mógł skupić się na tym, aby osiągnąć pozycję lidera w obszarze produktów dla zdrowia i wellbeing na większości swoich rynków - powiedział Pieter Nota, prezes oddziału Philips Consumer Lifestyle.
Należy się spodziewać, że ostateczne porozumienia zostaną podpisane w III kwartale br., a zamknięcie transakcji nastąpi do końca 2011 r.