OneStep: Kup książkę lub płytę i zapłać SMS-em

OneStep: Kup książkę lub płytę i zapłać SMS‑em

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki
11.09.2009 12:21

Ruszyła usługa OneStep. Umożliwia ona szybkie kupowanie recenzowanych w prasie książek, płyt czy filmów. Aby złożyć zamówienie wystarczy umieszczony pod artykułem kod wysłać SMS-em na specjalny numer.

Ruszyła usługa OneStep. Umożliwia ona szybkie kupowanie recenzowanych w prasie książek, płyt czy filmów. Aby złożyć zamówienie wystarczy umieszczony pod artykułem kod wysłać SMS-em na specjalny numer.

Projekt jest promowany jako innowacyjne rozwiązanie, które nie ma swojego odpowiednika nigdzie indziej na świecie. Kody pojawią się w tytułach wydawanych przez Axela Springera, G+J, Edipresse, Burdę, Agorę i Media Point Group.

Klaudiusz Frydrych z OneStep powiedział serwisowi IDG:

[cytat]Dla prasy to szansa na nowe źródło przychodów i interakcję z czytelnikiem, a wydawcy w łatwy sposób zamienią recenzję i reklamy na sprzedaż. Usługa ma za zadanie konwertować impulsy sprzedażowe, powstające w momencie czytania recenzji lub oglądania reklamy.[/cytat]

Innymi słowy ma na bieżąco wykorzystywać bezmyślność niektórych klientów ;).

Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wysłanie SMS-a na numer 70500. Kosztuje to 61 groszy. Jeśli klient korzysta z usługi po raz pierwszy zadzwoni do niego konsultant, który poprosi o dane osobowe:

[cytat]Przy każdym kolejnym zamówieniu OneStep odsyła SMS-a z nazwą produktu i jego ceną. Poprawność zamówienia potwierdza się również SMS-em.[/cytat]

Koszt przesyłki jest stały i wynosi 7 złotych. Jeśli klient kupuje przynajmniej dwa produkty nie płaci dodatkowo nic. Wszystkie paczki są wysyłane za pobraniem.

IDG nie pisze nic o mechanizmach weryfikacyjnych. Dane, które podaje klient najwyraźniej nie są w żaden sposób sprawdzane. W teorii posiadacz niezarejestrowanego numeru pre-paid może złożyć zamówienie podając się za kogoś innego i nie ponieść żadnych konsekwencji.

Źródło: IDG

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)