Onet chce walczyć z Wykopem przy użyciu Wyczaj.to

Serwisy takie jak Digg, czy Wykop mają się bardzo dobrze. Okazuje się, że idea tego typu serwisów była strzałem w dziesiątkę. Pomimo tego, że w Polsce podejmowano już kilkukrotnie próbę walki z Wykopem, to kończyły się one fiaskiem. Teraz zabiera się za to Onet, ze swoim serwisem Wyczaj.to. Czy jest szansa na sukces?

Onet chce walczyć z Wykopem przy użyciu Wyczaj.to
Paweł Cebula

Serwisy takie jak Digg, czy Wykop mają się bardzo dobrze. Okazuje się, że idea tego typu serwisów była strzałem w dziesiątkę. Pomimo tego, że w Polsce podejmowano już kilkukrotnie próbę walki z Wykopem, to kończyły się one fiaskiem. Teraz zabiera się za to Onet, ze swoim serwisem Wyczaj.to. Czy jest szansa na sukces?

Wyczaj.to, jest powieleniem sprawdzonego schematu - użytkownik dodaje jakieś znalezisko (może to być filmik, zdjęcia, bądź wartościowe strony) a społeczność zgromadzona wokół strony ocenia, czy faktycznie jest warte uwagi.

W przypadku Wykop.pl mamy „wykopy”, tutaj są to wyczajenia. Użytkownicy głosujący za daną pozycją podgrzewają linki, podnosząc ich temperaturę. Istnieje również możliwość głosowania na nie - w tym wypadku temperatura spada. Twórcy serwisu ewidentnie chcieli wykazać się oryginalnością, dlatego też mamy: „dodaj wyczajenie” (dla opcji dodawania znalezisk) albo „bestczaje” (dla najpopularniejszych linków). Nazwy te mogą się podobać lub nie.

Onet zamierza nagradzać użytkowników najgorętszych „wyczajeń” przekazując im różne kwoty pieniężne. W zależności od tego, czy dana osoba miała dostęp do treści na zasadzie „exclusive'u”, czy była ona dostępna dla wszystkich, można dostać w ciągu tygodnia od 200 do 600 zł.

Czy to wystarczy, aby zaistnieć i nie podzielić losu "martwego" już Gwaru? Wszystko tak naprawdę będzie zależało od tego, w jaki sposób i z jaką intensywnością Wyczaj.to, będzie promowany przez Onet - potencjał jak wiemy jest duży, ale czy Onetowi uda się go wykorzystać?

Źródło: Antyweb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)