Orlen Paczka pojawi się we wrześniu. Spółka wchodzi na nowy rynek

Orlen Paczka pojawi się we wrześniu. Spółka wchodzi na nowy rynek

Orlen Paczka pojawi się we wrześniu. Spółka wchodzi na nowy rynek
Marcin Watemborski
07.04.2021 20:42, aktualizacja: 08.04.2021 06:50

Znany pomysł, później logo i zastrzeganie marki w Urzędzie Patentowym. Tak Orlen chce wejść na rynek przesyłek. Na dodatek planuje oprzeć swoją usługę o współpracę z Pocztą Polską.

Idea paczkomatów stała się nam wszystkim lepiej znana dzięki firmie InPost oraz rozwojowi pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Ta forma odbierania zamówionych produktów jest wygodna, bo nie trzeba czekać na kuriera czy też narażać się na przypadkowy kontakt z inną osobą.

Pomysł ostatnio podłapała firma Orlen, rejestrując znak Orlen w Ruchu oraz występując o zarejestrowanie nazwy Orlen Paczka. Usługa ma być praktycznie tym samym, co już znamy – nadawanie, przechowywanie, przesyłanie, transport, pakowanie paczek i dostarczanie ich do specjalnych urządzeń. Oprócz tego Orlen Paczka pozwoli korzystać z kurierów.

Obraz

Przedłużona umowa e-commerce z Pocztą Polską ma dać klientom większa wolność wyboru. Według założeń będą mogli oni odbierać swoje paczki nie tylko na stacjach paliw, ale również w kioskach Ruchu oraz bezobsługowych paczkomatach. Te ostatnie początkowo będą stawiane przy nowych sklepach Ruchu i stacjach benzynowych.

To dość ciekawy ruch, który wpisuje się w pozapaliwową strategię rozwoju Orlenu. W przeciągu najbliższych 9 lat firma zamierza wprowadzić na rynek lokale gastronomiczno-sklepowe pod szyldem Ruch poza stacjami paliw, jak też rozszerzyć ofertę e-commerce. Dla przypomnienia – jednym z działań spoza natywnej branży Orlenu było wykupienie Polska Press, o czym media oficjalnie informowały na początku marca 2021 roku.

Nowa usługa Orlen Paczka ma rozpocząć swoje działanie w trzecim kwartale 2021 roku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)