Orlen Paczka pojawi się we wrześniu. Spółka wchodzi na nowy rynek
Znany pomysł, później logo i zastrzeganie marki w Urzędzie Patentowym. Tak Orlen chce wejść na rynek przesyłek. Na dodatek planuje oprzeć swoją usługę o współpracę z Pocztą Polską.
07.04.2021 | aktual.: 08.04.2021 06:50
Idea paczkomatów stała się nam wszystkim lepiej znana dzięki firmie InPost oraz rozwojowi pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Ta forma odbierania zamówionych produktów jest wygodna, bo nie trzeba czekać na kuriera czy też narażać się na przypadkowy kontakt z inną osobą.
Pomysł ostatnio podłapała firma Orlen, rejestrując znak Orlen w Ruchu oraz występując o zarejestrowanie nazwy Orlen Paczka. Usługa ma być praktycznie tym samym, co już znamy – nadawanie, przechowywanie, przesyłanie, transport, pakowanie paczek i dostarczanie ich do specjalnych urządzeń. Oprócz tego Orlen Paczka pozwoli korzystać z kurierów.
Przedłużona umowa e-commerce z Pocztą Polską ma dać klientom większa wolność wyboru. Według założeń będą mogli oni odbierać swoje paczki nie tylko na stacjach paliw, ale również w kioskach Ruchu oraz bezobsługowych paczkomatach. Te ostatnie początkowo będą stawiane przy nowych sklepach Ruchu i stacjach benzynowych.
To dość ciekawy ruch, który wpisuje się w pozapaliwową strategię rozwoju Orlenu. W przeciągu najbliższych 9 lat firma zamierza wprowadzić na rynek lokale gastronomiczno-sklepowe pod szyldem Ruch poza stacjami paliw, jak też rozszerzyć ofertę e-commerce. Dla przypomnienia – jednym z działań spoza natywnej branży Orlenu było wykupienie Polska Press, o czym media oficjalnie informowały na początku marca 2021 roku.
Nowa usługa Orlen Paczka ma rozpocząć swoje działanie w trzecim kwartale 2021 roku.