OSVR - Razer też wchodzi na rynek wirtualnej rzeczywistości. Otwarta platforma dla wszystkich chętnych!

Open-Source Virtual Reality to nie tylko gogle do wirtualnej rzeczywistości. To także platforma, która pozwoli twórzyć gry w VR. Razer nie rzuca rękawicy Oculus Rift, tylko przyciąga czym innym.

OSVR - Razer też wchodzi na rynek wirtualnej rzeczywistości. Otwarta platforma dla wszystkich chętnych!
Adam Bednarek

Wirtualna rzeczywistość

Na rynku akcesoriów do wirtualnej rzeczywistości tłok jest coraz większy. Na początku firmy zachłysnęły się boomem na Oculus Rift i zaczęły tworzyć konkurentów. Niektórzy jednak poszli do rozum głowy i zdali sobie sprawę z tego, że walka z Oculus Rift to starcie z góry skazane na porażkę. Oculus Rift ma nazwę i przede wszystkim Facebooka za plecami.

Dlatego też Samsung tworząc swoje gogle zaprosił do współpracy… twórców Oculus Rift.

Na pozór to konkurencyjne urządzenia, jednak można przypuszczać, że nie będą wchodziły sobie w drogę. Oculus Rift celuje w użytkowników stacjonarnych, a Samsung, przynajmniej na razie, skupia się na rozwoju swojego, mobilnego ekosystemu. Sądzę, że ewentualny konflikt może dotyczyć nie tyle walki o klientów, co – zwłaszcza na początku - o zainteresowanie twórców oprogramowania.

W kogo celuje Razer? Wygląda na to, że w małe, niezależne ekipy, które także chciałyby tworzyć gry wykorzystujące wirtualną rzeczywistość, ale nie mają odpowiedniego wsparcia.

OSVR od Razer - nie tylko Oculus Rift

Obraz

OSVR Hacker Kit to nie tylko gogle do wirtualnej rzeczywistości, ale przede wszystkim otwarta, darmowa i według zapewnień Razera prosta w obsłudze platforma, za pomocą której będzie można tworzyć własne gry. I nie tylko, bo OSVR SDK wykorzystać będzie można także do wykonania aplikacji “dla dowolnych systemów operacyjnych”.

Obraz

Platforma do tworzenia będzie darmowa, gogle - już nie. Ale ich cena i tak nie powinna nikogo przerazić, bo urządzenie wyceniono na 200 $. Premiera sprzętu w czerwcu 2015 roku, platforma OSVR SDK wszystkim chętnym udostępniona zostanie w lipcu. Niektórzy twórcy już z niej korzystają.

Specyfikacja gogli OSVR

Moduł HMD:

Sensor ze zintegrowanym akcelerometrem, żyroskopem oraz kompasem

Zewnętrzne złącza USB 3.0 dla dodatkowych akcesoriów

Dodatkowe złącza 2x USB 3.0 do podłączenia wewnętrznych rozszerzeń

FPGA dla maksymalnej personalizacji

Wyświetlacz:

5,5” FHD z płaskim okablowaniem oraz ramką umożliwiającej stosowanie wymiennych paneli

Rozdzielczość FHD 1080x1920 z 60 klatkami na sekundę i 401 ppi

Dodatkowa ramka umożliwia stosowanie wymiennych paneli

Moduł optyczny:

System Near-eye z dwuelementową optyką asferyczną, zapewniająca doskonałą jakość

obrazu z minimalnymi zniekształceniami

Panoramiczne pole widzenia 100° (90° pion. x 90° poz.)

Niezależne ustawienie dioptrii oraz odległości między źrenicami (IPD) do wygodnego

użytkowania bez okularów

OSVR SDK - każdy może być twórcą VR

Trzeba przyznać, że pomysł Razera jest ciekawy. Tym bardziej że gry i aplikacje stworzone za pomocą OSVR SDK i tak działać będą na Oculus Rift i innych goglach do wirtualnej rzeczywistości. Razer się nie zamyka, Razer się otwiera. Inne firmy mogą więc ten pomysł popierać, bo korzyść dla nich jest oczywista - im więcej produkcji VR powstanie, tym większe zainteresowanie goglami i lepsza sprzedaż sprzętu. Wszyscy korzystają.

Obraz

Ciekawy jestem efektów. Coraz więcej urządzeń, coraz więcej narzędzi. Swego czasu obawiałem się, że wirtualna rzeczywistość może być jak kontrolery ruchu czy telewizory i gry 3D - dużo szumu, bardzo mało ciekawych efektów. Wsparcie jest gigantyczne, więc być może uda się uniknąć błędów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.