Pierwszy na świecie silnik do konwersji gier do formatu 3D dla smartfonów
Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Podczas tegorocznej edycji targów elektroniki użytkowej IFA 2011, które rozpoczynają się w tym tygodniu w Berlinie, LG Electronics zaprezentuje pierwszy na świecie silnik do konwersji gier z technologii 2D do 3D stworzony z myślą o użytkownikach smartfonów.
30.08.2011 12:53
Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Podczas tegorocznej edycji targów elektroniki użytkowej IFA 2011, które rozpoczynają się w tym tygodniu w Berlinie, LG Electronics zaprezentuje pierwszy na świecie silnik do konwersji gier z technologii 2D do 3D stworzony z myślą o użytkownikach smartfonów.
Zobacz także
Konwerter gier 3D zostanie dodany do najnowszej wersji smartfona LG Swift 3D (na zdjęciu poniżej), która trafi do sprzedaży w październiku tego roku. Dokładne daty jego wprowadzenia zostaną wyznaczone przez poszczególnych operatorów sieci komórkowych.
Szacuje się, że na wdrożeniu konwertera gier 3D skorzystają zarówno producenci gier, jak i użytkownicy smartfonów. Ci pierwsi, głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, będą mogli wprowadzić do swojej oferty trójwymiarowe wersje gier, które są obecnie dostępne w technologii 2D bez większych inwestycji. Jednocześnie użytkownicy smartfonów skorzystają z możliwości darmowej konwersji gier z technologii 2D do 3D w dowolnym miejscu i czasie.
- Nasz konwerter gier stanowi przełom w branży — powiedział dr Jong-seok Park, prezes i dyrektor generalny LG Electronics Mobile Communications. - Gry mobilne to niezwykle popularny trend, który niebawem będzie się nasilać w oszałamiającym tempie. Firma LG jest zdeterminowana, by zostać liderem w tym segmencie.
Po uruchomieniu gry mobilnej w formacie 2D za pomocą konwertera gier 3D program automatycznie zeskanuje grę, by sprawdzić, czy znajduje się ona na liście gier mobilnych w formacie 2D zoptymalizowanych do konwersji na format 3D. Jeżeli gra została zoptymalizowana, nastąpi jej konwersja na standard 3D za pomocą domyślnych ustawień obrazu. Natomiast gry w formacie 2D oparte na technologii OpenGL, spoza listy gier zoptymalizowanych, będzie można przekonwertować na format 3D poprzez ręczne dokonanie tych ustawień. Zoptymalizowane ustawienia dla ok. 50 gier w formacie 2D zostaną udostępnione przed początkiem października, a kolejnych 50 zostanie dodanych przed końcem roku.
Zobacz także
- Konwerter Gier 3D firmy LG nie jest zwykłym gadżetem, lecz rozwiązaniem, które automatycznie odczytuje informację o głębi na podstawie położenia każdego obiektu, dokonując separacji obrazu graficznego 2D na każde oko oddzielnie – wyjaśnia dr Henry Nho, zajmujący się rozwojem technologii 3D w firmie LG. - Wykorzystując dostępną informację o głębi, konwerter gier 3D generuje dwa różne obrazy – jeden dla pierwszego planu i jeden dla drugiego planu. Następnie za pomocą cienkiej przesłony zwanej barierą paralaksy – umieszczonej na wyświetlaczu – ukazuje lewy obraz lewemu oku, a prawy obraz prawemu oku, tworząc iluzję wizualnej głębi.
Goście odwiedzający targi IFA 2011 będą mogli z bliska przyjrzeć się urządzeniu LG Swift 3D w hali 11.2 kompleksu targowego Messe Berlin. Ja również tam będę. Pierwsze relacje Multi-bloga z IFY już w najbliższy weekend.