Plazma kontraatakuje

Plazma kontraatakuje
Blomedia poleca

12.02.2011 08:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wpis gościnny z Multi-blog.pl.

Dwa lata temu producenci HDTV deklarowali, że wycofują się z produkcji telewizorów plazmowych. Wejście technologii LED miało poprawić jakość obrazu telewizorów z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi (LCD) do tego stopnia, że głowne atuty plazm, takie jak głębia czerni, kontrast czy kolory, traciły na znaczeniu. Podobnie jak dynamika obrazu, poprawiona w telewizorach LCD dzięki systemom 100, 200 czy nawet 400 Hz. Teraz okazuje się, że plazmy mają jeszcze sporo pary w piecu.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl.

Dwa lata temu producenci HDTV deklarowali, że wycofują się z produkcji telewizorów plazmowych. Wejście technologii LED miało poprawić jakość obrazu telewizorów z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi (LCD) do tego stopnia, że głowne atuty plazm, takie jak głębia czerni, kontrast czy kolory, traciły na znaczeniu. Podobnie jak dynamika obrazu, poprawiona w telewizorach LCD dzięki systemom 100, 200 czy nawet 400 Hz. Teraz okazuje się, że plazmy mają jeszcze sporo pary w piecu.

Ubiegły rok zaskoczył sprzedawców: sprzedaż telewizorów plazmowych na świecie wzrosła o ponad 5 milionów sztuk (z 14,8 mln w 2009 roku do 19,1 mln w 2010 r.). I chociaż nie są to wielkie liczby – wszystkich telewizorów sprzedano w ub. roku 247 mln sztuk – to plazmy wróciły do łask. Z jakiego powodu?

Sporo pomogła tu technologia 3D. Okazuje się, że lepiej działa ona z telewizorami plazmowymi niż LCD. Zarówno dynamika obrazu, jak i stabilna jasność i kolory działają tu na korzyść plazm. Kolejnym powodem jest duży wybór wyświetlaczy: od 42-calowych do 152-calowych w cenach sporo niższych niż LCD. Poza tym technologia plazmowa znacząco się poprawiła od czasu pierwszych modeli. Nie ma już mowy o wypalających się pikselach czy horrendalnym zużyciu energii.

Nic więc dziwnego, że producenci plazm zanotowali w ub. roku spore wzrosty sprzedaży. Panasonic o 22%, Samsung o 37% i LG o 30%. W tym roku może być podobnie. Tym bardziej że coraz więcej nabywców poszukuje dużych wyświetlaczy 3D w niskiej cenie, nawet kosztem jakości obrazu. Dla nich właśnie w ub. roku Samsung wypuścił na rynek 50-calową plazmę 3D z ekranem o rozdzielczości 720p.

Źródło: Multi-blog.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)