Polacy nagrodzeni za kampanię na Facebooku
Interaktywny projekt "Kumpel z Przeszłości - 1944 Live", którego celem było przybliżenie internautom historii Powstania Warszawskiego zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie Epica Awards w kategorii "media innovation".
25.11.2009 17:20
Interaktywny projekt "Kumpel z Przeszłości - 1944 Live", którego celem było przybliżenie internautom historii Powstania Warszawskiego zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie Epica Awards w kategorii "media innovation".
Kumpel z Przeszłości to projekt agencji San Markos zrealizowany wspólnie z firmą On Board PR i Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy z okazji 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.
Pomysłodawcy przedsięwzięcia założyli na Facebooku profile dwojga młodych ludzi - Sosny Dwadzieściacztery i Kostka Dwadzieściatrzy - fikcyjnych powstańców. Następnie były one aktualizowane i uzupełniane o ciekawe materiały z czasów II wojny światowej tak, by stworzyć prywatną kronikę powstania, widzianego oczami młodych ludzi (np. wpisy były utrzymane w języku ówczesnej młodzieży, pojawiały się zdjęcia i filmiki z tamtych wydarzeń).
W sumie losy Sosny i Kostka śledziło niemal cztery tysiące użytkowników Facebooka (komentowali wpisy i prowadzili ogólne dyskusje na temat Powstania Warszawskiego).
Kumpel z Przeszłości - 1944 Live
Do tegorocznej edycji konkursu Epica Awards zgłoszono aż 3196 prac z 476 agencji z 48 krajów. Wcześniej projekt Kumpel z Przeszłości był już nagrodzony srebrnym bębnem na festiwalu reklamowym Golden Drum oraz srebrną nagrodą Silver Spotlight Award.
Źródło: Mediarun