Polacy pokochali mikroblogi?
Chociaż serwisy mikroblogowe nie cieszą się u nas aż tak dużą popularnością jak np. w Stanach Zjednoczonych, to jednak coraz więcej polskich internautów zaczyna ich używać. Według badań Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009 r. z tego typu serwisów korzysta już ponad 765 tys. Polaków. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost zainteresowania tego typu witrynami wyniósł aż 300 proc.
Chociaż serwisy mikroblogowe nie cieszą się u nas aż tak dużą popularnością jak np. w Stanach Zjednoczonych, to jednak coraz więcej polskich internautów zaczyna ich używać. Według badań Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009 r. z tego typu serwisów korzysta już ponad 765 tys. Polaków. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost zainteresowania tego typu witrynami wyniósł aż 300 proc.
Najpopularniejszych wśród naszych internautów serwisem jest w tej chwili Blip.pl należący do Grupy GG Network. W lipcu uzyskał on zasięg na poziomie 2,37 proc. Drugie miejsce zdobył największych na świecie mikroblog czyli Twitter. Jego wynik był nieco gorszy i wyniósł 1,90 proc.
Na trzecim miejscu znalazł się kolejny polski serwis, a mianowicie Flaker.pl. Według raportu, należąca do Netguru witryna zanotowała zasięg w wysokości 0,46 proc. Widać tu doskonale, że Twitter i Blip są w tej chwili niedoścignione. Zaraz za Flakerem uplasował się natomiast Spinacz.pl, którego właścicielem jest Rafał Agnieszczak, twórca Fotka.pl.
Z badań wynika, że większość użytkowników mikroblogów (do których Gemius zaliczył też Pinger.pl, który tak naprawdę jest miniblogiem) stanowią mężczyźni, którzy stanowią 53,59 proc. Trzeba zaznaczyć, panie (46,41 proc.) spędzają w tego typu serwisach prawie dwa razy więcej czasu (24 min. i 35 sek.) niż płeć brzydka.
Co więcej z badań wynika, że w czerwcu 2009 roku aż 84,65 proc. użytkowników mikroblogów korzystało z internetu codziennie lub prawie codziennie. Wśród wszystkich użytkowników Sieci odsetek ten był niższy i wyniósł 71,83 proc.
Źródło: Internet Standard