Połączenie UPC Polska i Aster – kto na tym zyska?

Połączenie UPC Polska i Aster – kto na tym zyska?

Aster przejęta przez UPC
Aster przejęta przez UPC
Marcin Honkisz
06.01.2012 16:41

2 stycznia 2012 roku przestała istnieć marka ASTER. Wszyscy dotychczasowi abonenci tej sieci stali się klientami UPC Polska. Połączenie firm pozwoliło na przejęcie wszystkich prawnych zobowiązań Aster, ale również pokaźnej liczby abonentów. Na co mogą liczyć “przechwyceni”?

2 stycznia 2012 roku przestała istnieć marka ASTER. Wszyscy dotychczasowi abonenci tej sieci stali się klientami UPC Polska. Połączenie firm pozwoliło na przejęcie wszystkich prawnych zobowiązań Aster, ale również pokaźnej liczby abonentów. Na co mogą liczyć “przechwyceni”?

Po przejęciu Aster UPC Polska stała się znaczącym graczem na rynku płatnych usług cyfrowych oferowanych przez “kabel”. Liczba abonentów to teraz prawie 1,5 miliona, a zasięg potencjalnych nabywców szacowany jest na 2,5 miliona gospodarstw domowych. Jest to jeden z ważniejszych kroków na drodze do konsolidacji bardzo rozdrobnionej obecnie branży kablowej na polskim rynku. Tendencja taka wymuszana jest przez stale rosnącą konkurencję w postaci operatorów telekomunikacyjnych oraz platform satelitarnych, którzy jako ogromne firmy oferują wiele więcej za podobną cenę.

Na połączeniu mają przede wszystkiem szansę zyskać dotychczasowi abonenci Aster. UPC powinno w krótkim czasie zaoferować swoim nowym klientom ciekawe rozwiązania, jak choćby interaktywną telewizję cyfrową czy superszybki internet szerokopasmowy. Połączenie infrastruktur obu sieci pozwoli na poprawienie jakości oferowanych usług oraz zmniejszenie awaryjności. Najszybciej powinno dojść do wymiany oferty programowej pomiędzy sieciami, jednak konkretów jeszcze nie podano.

Proces przejmowania i wycofywania marki Aster z rynku będzie rozłożony w czasie. Ostatecznie jednak nazwa jak i logo mają zniknąc do końca 2012 roku. Do tego czasu będą jeszcze obecne na rynku jako część logo integracyjnego.

Źródło: UPC Polska

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)