Polska istotna dla Netflixa. Jest kilka powodów
Polacy bardzo chętnie korzystają z Netfilxa, o czym świadczy liczba kont w serwisie i subskrypcji. Najnowsze analizy pokazują też, że Netflix zarabia całkiem pokaźne sumy na Polakach, którzy korzystają z popularnej aplikacji.
17.06.2020 | aktual.: 08.03.2022 15:22
Firma Comparitech przeprowadziła analizy danych dotyczących użytkowników Netflixa. Okazuje się, że w Polsce ich liczba jest naprawdę pokaźna. Blisko milion Polaków to klienci serwisu.
Netflix ma coraz więcej zwolenników
Na duże zainteresowanie Netflixem wskazują również wyniki badań firmy Gemius. Wynika z nich, że w okresie pandemii aplikacja cieszyła się rekordowym zainteresowaniem w Polsce. W kwietniu skorzystało z niej około 5,7 mln użytkowników. To wszystko sprawia, że Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla internetowej wypożyczalni filmów i seriali.
Netflix nie podaje informacji o liczbie kont w poszczególnych państwach. Zamiast tego raz na kwartał przedstawia ogólną liczbę subskrybentów. Pierwszy kwartał 2020 roku okazał się dla giganta rekordowy. Netflix poinformował o 15,77 mln nowych kont oraz łącznej ich liczbie wynoszącej 183 mln.
Polska na tle innych państw
Dane opublikowane przez Netflixa były bazą do obliczeń Comparitech. Na ich podstawie firma ustaliła, że Polska jest na 21 miejscu w rankingu liczby klientów platformy streamingowej, a w pierwszym kwartale 2020 roku Polacy mieli 879 tys. kont. To z kolei pozwala sądzić, że dochód Netflixa w naszym kraju wyniósł około 27,5 mln dolarów.
Firma Comparitech przedstawiła bardzo optymistyczne prognozy na drugi kwartał 2020 roku. Jej analizy wskazują bowiem, że w tym okresie liczba polskich kont wyniesie 997 tys., a zyski platformy wzrosną do 31,1 mln dolarów.
Pomimo stałego wzrostu zainteresowania platformą wśród Polaków, nasz kraj nie wypada dobrze na tle Stanów Zjednoczonych, Brazylii czy Wielkiej Brytanii, czyli czołówki użytkowników Netflixa. Przykładowo liczba kont w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła aż 63 mln, a zyski platformy osiągnęły poziom 2,5 mld dolarów.